9 Mai 2008

RAC pune frana spotului Stejar



Consiliul Roman de Publicitate (RAC) considera ca spotul Stejar incalca prevederile Codului de Practica in Publicitate prin folosirea conceptului “Ziua Barbatului”, utilizat deja in campania Bergenbier. Spotul “Stand-up” va mai rula pe ecrane doar pana la data de 10 mai.

Dupa ce a fost sesizat de InBev Romania, producatorul berii Bergenbier, comitetul etic al RAC s-a reunit marti si a decis ca spotul “Stand-up” al berii Stejar incalca articolul 18.2 din Codul de Practica in Publicitate. Articolul prevede ca “Publicitatea trebuie sa nu exploateze sau sa se foloseasca de bunul renume al altei firme, marci, slogan, individ sau institutie sau al unei campanii de marketing fara o intelegere prealabila”.

"In urma intalnirii de marti, RAC a respins 3 din cele 4 acuzatii din plangerea facuta de compania InBev in legatura cu reclama «Discurs». RAC a decis ca reclama Stejar nu discrediteaza marca Bergenbier, si nu copiaza comunicarea sau sloganul acestei marci”, ne-a declarat Mihai Barsan, Group Brand Manager Ursus Breweries, producatorul berii Stejar.

“Decizia RAC spune ca nu este permis ca o alta marca se se foloseasca de conceptul Ziua Barbatului. Exista modalitati de apel, insa noi vom respecta decizia RAC. Promotia Stejar va continua asa cum era planificat pana la data de 10 mai", a adaugat Barsan.

Pe 5 mai, Stejar a lansat o campanie-blitz, prin care facea referiri la sarbatoarea in curs de legiferare Ziua Barbatului. Conceptul “Ziua Barbatului” a fost folosit pentru prima oara de catre Bergenbier, intr-o campanie lansata anul trecut si a fost reluat anul acesta, impreuna cu o initiativa de legiferare a sarbatorii. Asocierea berii Stejar cu conceptul folosit de Bergenbier a fost considerata ne-etica de catre RAC.

In demersul lor, reprezentantii berii Stejar au declarat ca se raporteaza la o initiativa legislativa cetateneasca, si nu la o campanie a competitiei.

"Credem ca este un precedent nedorit ca o initiativa legislativa publicata in Monitorul Oficial sa nu poata fi comentata de oricine", spun reprezentantii agentiei Next Advertising, care a realizat campania Stejar.

InBev a depus o sesizare si la Consiliul National al Audiovizualului, care a fost discutata in cadrul sedintei de ieri. Membrii CNA au decis, insa, ca acest caz nu intra in prevederile legislatiei audiovizuale, ci in cele privind drepturile de autor, declinand cazul catre Oficiul pentru Drepturile de Autor.



Citeste si