26 Mai 2008

Piata de publicitate online din SUA: 21,2 mld. dolari in 2007

Piata de publicitate online a totalizat anul trecut 21,2 miliarde de dolari (13,4 miliarde euro), ceea ce a insemnat cu 26% mai mult decat in 2006, an care a reprezentat un nou record, releva studiul efectuat de Interactive Advertising Bureau (IAB) si PricewaterhouseCoopers (PwC), citat de eMarketer.

Cel de-al patrulea trimestru din 2007 s-a dovedit unul foarte valoros, intrucat valoarea publicitatii facute in mediul online a ajuns la 5,9 miliarde de dolari (3,7 miliarde euro), care reprezinta cea mai mare suma afisata de acest domeniu pe un singur trimestru.

Totodata, suma castigata din reclamele online in ultimul trimestru al anului trecut a fost cu 24% mai mare fata de aceeasi perioada din 2006, potrivit eMarketer.

“In ciuda problemelor economice si incertitudinii de pe piata americana, 2007 a fost inca un an record pentru publicitate online din Statele Unite”, sustine David Silverman, partener PricewaterhouseCoopers.
Daca in 1997, valoarea publicitatii online din Statele Unite era de 910 milioane de dolari (577 milioane euro), aceasta a reusit sa creasca constant in zece ani, ajungand la o piata de 13,4 milioane euro in 2007.

Studiul celor de la IAB si PwC releva faptul ca tehnologia reclamelor in display si domeniile de cautari au continuat sa creasca de-a lungul timpului si ca, la inceput, publicitarii erau cea mai numeroasa categorie de consumatori ai publicitatii de pe Internet.

Astfel, piata publicitatii online rezultata din cautari a atins anul trecut 8,8 miliarde de dolari (5,5 miliarde euro), ocupand 41% din piata, iar reclamele in sistem display, 4,4 miliarde de dolari (2,7 miliarde euro), pentru ca e-mail marketingul sa afiseze doar 424 de milioane de dolari (268 milioane euro) in 2007, conform eMarketer.

In plus, analistii eMarketer estimeaza ca, in ciuda influentei puternice pe care o au alte canale de media, cresterea pietei de publicitate pe Internet se va micsora cu pana la 16% in 2009, ca urmare a faptului ca piata de publicitate online se maturizeaza, dar si din cauza incetinirii procesului economic.

In 2010, industria de publicitate online isi va reveni din punct de vedere economic, si va beneficia de un rebranding in aceasta privinta, arata eMarketer.

Una din cele mai importante surse de publicitate online va fi, in urmatorii ani, reclama video, care este relativ costisitoare, dar foarte apreciata si dorita.

Piata publicitatii din spatiul digital american va creste in urmatorii cinci ani cu 9,7%, pana la 51 de miliarde de dolari (32,7 miliarde euro).



Citeste si