23 Iunie 2008

Producatorii auto dau publicitatea traditionala pe cea online

Investitiile facute in publicitatea traditionala de cei mai multi producatori auto au scazut dramatic intre 2005 si 2007, cu 12,1%, ajungand la 9,4 miliarde de dolari (6 miliarde euro), de la 10,7 miliarde de dolari (6,9 miliarde euro), potrivit datelor furnizate de TNS Media Intelligence, citate de eMarketer.

Prioritar pentru un producator auto este sa isi faca numele cunoscut in randul consumatorilor si sa-si ajute dealerii sa vanda mai departe automobilele pe care le confectioneaza.

De aceea, canalele media de promovare a autovehiculelor unui brand automobilistic s-au schimbat drastic in ultimul timp, mutandu-se din print si radio-TV in mediul online.

Ziarele au cunoscut cel mai mare decalaj, nivelul de investitii facut de producatorii auto din SUA in publicitate scazand cu 52,6% in perioada amintita, pentru ca revistele sa piarda doar 14,5%.

Atat in ceea ce priveste promovarea prin televiziune, reviste, ziare sau radio, ratingul investitiilor facute in publicitate a scazut in toate ramurile media enumerate, pe parcursul anilor 2005 – 2007, singurul canal care a crescut (cu 119%), pana la 610 milioane de dolari (393 milioane euro) fiind Internetul.

In perspectiva, sumele investite de producatorii auto in publicitatea online anul trecut a echivalat bugetul alocat de General Motors publicitatii de la TV.

Desi GM si-a marit nivelul investitiilor din segmentul interactiv cu 78% anul trecut, totalul acestei sume a fost de doar 208,3 milioane de dolari (134,5 milioane euro).

Ford si Chrysler au cheltuit destul de multi bani in online pentru a-si face publicitate, investind in 2007 cu 65% si, respectiv, 41% mai mult fata de anul precedent.

Modul in care au fost impartite bugetele de media anul trecut arata ca televiziunea si canalele traditionale de promovare ale brandurilor auto isi pierd din popularitate, lasand loc Internetului.

BIGresearch a analizat nivelul investitiilor facute in publicitate din prisma a trei mari producatori automobilistici din Statele Unite (GM, Ford si Toyota) si a descoperit faptul ca 40% din bugetele de publicitate (ceea ce fiecare companie a cheltuit in televiziune) au influentat decizia a doar 18 persoane sa cumpere produsele respective.

De cealalta parte, publicitatii online i-au fost alocate doar 2,8 si 3,9% din bugetele totale de promovare media, insa acestea au influentat 8,5% din vizitatori sa cumpere produsele acestora.

In plus, producatorii auto isi construiesc propriile retele video online, oferind videoclipuri, podcasturi si posibilitatea de a descarca muzica de pe site-urile acestora, atragand astfel, un public tanar si din ce in ce mai multi clienti.

Cei mai multi producatori auto incep sa foloseasca in mediul digital si reclamele care au aparut la TV pentru a-si creste mai mult prezenta in acest spatiu.



Citeste si