25 Iulie 2008

Primul studiu al pietei de publicitate online din Romania



IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania au anuntat lansarea primei editii a studiului privind valoarea pietei de publicitate online, care se va desfasura in urmatoarele trei luni, si care va oferi primele date oficiale privind totalul investitiilor in publicitate pe internet in Romania, respectiv diferentierea acestora la nivel de industrii si formate.

Studiul va utiliza datele aferente anului 2007, precum si informatiile din primele sase luni ale anului 2008.

Anual vor fi publicate doua astfel de studii, dintre care unul va prezenta cifrele pentru primul semestru, iar cel de-al doilea va oferi informatii pentru anul complet. Studiile vor oferi informatii privind valoarea totala a pietei de publicitate online din Romania, sezonalitatea pietei, precum si distributia veniturilor din publicitate pe formatele existente si pe industriile care investesc in publicitate.

Raportul pe 2008 va fi disponibil in primavara anului viitor.

“Acest studiu are doua efecte pozitive importante: introduce indicatori internationali pentru piata de publicitate online din Romania si le ofera membrilor IAB, care vor beneficia de raportul complet, un instrument suplimentar pentru cresterea veniturilor”, a declarat Ovidiu Florea, Managing Partner Media Investment si Presedinte al Asociatiei IAB Romania.

Studiul IAB aduce pietei de publicitate online din Romania un plus de credibilitate si transparenta din punct de vedere al imaginii, considera Vlad Popa, sales and client service manager Internetcorp.

“Studiul are mai multe implicatii. (…) Pana acum estimarile de piata erau foarte largi si lasau mult loc de interpretare. De aici, se vor simplifica mult negocierile, pentru ca estimarea cotei de piata pentru fiecare din jucatori este mult mai usor de realizat. In plus, temporizarea campaniilor si estimarea bugetelor devine mai eficienta, cunoscandu-se cand si cat se consuma pentru fiecare industrie in parte”, a declarat, pentru Wall Street, Vlad Popa.

Acesta a mai explicat ca studiul IAB, alaturi de Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), va contribui la profesionalizarea planificarii si consumului pentru media online, alaturandu-se astfel televiziunii, radioului sau presei scrise, care au deja astfel de resurse statistice.

La randul sau, Ionut Oprea, director executiv IAB Romania si managing partner la Blog Agency, este de parere ca cifrele oficiale furnizate de acest studiu vor ajuta companiile membre ale asociatiei in dezvoltarea afacerilor.

“Prin acest studiu, vom avea ca industrie cifre oficiale despre valoarea investitiilor,companiile membre ale IAB Romania vor avea cifre concrete si detaliate pe baza carora sa isi faca calcule si previziuni pentru a-si dezvolta afacerile, iar clientii de publicitate online vor avea pentru prima data o masura a investitiilor in publicitate pe industriile in care activeaza, precum si proportia formatelor de publicitate online folosite in Romania, pentru a-si putea creste investitiile in acest mediu”.

IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. Asociatia este in curs de afiliere la forul european IAB Europe.



Citeste si