25 August 2008

Ce profituri au obtinut marile trusturi de presa din Romania in 2007



Anul 2007 a adus profituri spectaculoase pentru unii jucatori de pe piata media din Romania, in timp ce altii au inregistrat pierderi semnificative. Pro TV S.A. a cumulat, anul trecut, un profit de aproximativ 44 mil. de euro, devansand astfel vesnicul concurent, TV Antena 1, care a obtinut un profit de aproape 21 mil. de euro. In schimb, Realitatea Media a incheiat anul 2007 cu pierderi in valoare de aproximativ 8 mil. euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.

Pro TV S.A a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 155,6 milioane de euro (524.585.932 lei) si un profit net al exercitiului de 43,8 milioane de euro (147.649.675 lei). Compania detine licentele audiovizuale ale posturilor Pro TV, Acasa TV, MTV, Pro Cinema, Pro TV International, Sport.ro, Pro FM, Info Pro, Pro Clasic.

Actionarii societatii sunt CME Romania BV (Olanda) – 95,0543%, Adrian Sarbu - 4,7857%, Roxana Dorina Grigoruta - 0,08% si Petrovici Liana Petrovici - 0,08%, potrivit datelor publicate pe site-ul Consiliului National al Audiovizualului (CNA).

De asemenea, TV Antena 1 a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 32 milioane de euro, fata de anul 2006, respectiv o dublare a profitului net, de la 9,4 milioane de euro la 20,8 milioane de euro (70.310.474 lei).

Pe de alta parte, la capitolul pierderi nete se situeaza trustul de presa Realitatea Media, controlat de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vantu, care a pierdut anul trecut aproximativ 8 milioane de euro (27.137.427 lei). Compania care detine, printre altele, si postul Realitatea TV, a inregistrat si in 2006, pierderi nete de aproape 5 milioane de euro.

In ciuda acestui declin, cifra de afaceri a societatii a crescut cu 6,6 milioane de euro, comparativ cu anul 2006, atingand o valoare de 30,7 milioane de euro (103.571.264 lei).

O scadere semnificativa a profitului a fost inregistrata de trustul Dogan Media International, companie care detine licenta audiovizuala a televiziunii Kanal D. Astfel, trustul de presa a pierdut 24 de milioane de euro (81.067.989 lei), avand o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro (18.833.843 lei).

Trendul negativ poate fi insa justificat
si de faptul ca postul a intrat anul trecut pe piata de televiziune din Romania, investind sume importante in programe si personal.



Citeste si