20 Noiembrie 2008

Revista PC Magazine se refugiaza in online



Dupa 27 de ani de prezenta in mediul offline, PC Magazine isi inchide editia printata si va deveni doar online din luna februarie, scrie presa internationala.

Mutarea subliniaza presiunea ziarelor si a revistelor de a-si proteja marjele de profit dupa ce publicitatea online a inceput sa produca venituri mai mari.

Publicatiile au crescut increderea in modelele de afaceri pe Internet. Luna trecuta, cotidianul The Christian Science Monitor, ziar care detine un premiu Pulizer, a anuntat renuntarea la editia printata si ca se va axa pe publicarea de stiri online, fara sa fie nevoit sa apeleze la reduceri de costuri, cum ar fi disponibilizarile.

Astfel, de anul viitor, din aprilie, The Christian Science Monitor va deveni primul ziar american care va face trecerea de la tipar zilnic la online, desi va lansa si o editie saptamanala tiparita.

Biroul de Audit al Circulatiei din Statele Unite a raportat saptamana trecuta o accelerare a ritmului de scadere a vanzarilor de ziare, pentru o mare parte a acestui an. Institutia a masurat un declin de aproape 5% al tirajului saptamanal si de duminica, pentru cele peste 500 de ziare care isi raporteaza cifrele.

In ultimii ani, industria ziarelor a adoptat Internetul ca strategie de supravietuire, desi afacerile cu tiparituri detin inca 90% din veniturile industriei, iar rata de crestere a veniturilor generate de online incetineste dramatic din cauza crizei financiare. “Veniturile din publicitate pe care le obtin editiile online nu sunt nici pe departe de ajuns pentru a le inlocui pe cele obtinute pe partea de tipar”, declara John Morton, analist din industrie.

Editura revistei PC Magazine, Ziff Davis Media, a declarat ca ultima editie printata a revistei va aparea in ianuarie 2009. Site-ul revistei si site-urile referitoare PC Magazine atrag mai mult de sapte milioane de vizitatori unici intr-o luna, de 10 ori mai mult decat circulatia printata, a declarat Ziff Davis. Publicatia este binecunoscuta pentru recenzia despre produse.

Lance Ulanoff, editor-sef la PCMag Digital Network, scria intr-o nota publicata pe site-ul revistei ca “marirea cheltuielilor pentru printare si pentru furnizare a transformat creatia unui produs fizic intr-o afacere de proportii care nu poate fi aparata”.

El a adaugat ca pentru orice intreprindere referitoare la tehnologie, acesta nu este sfarsitul, dar reprezinta inceputul unui lucru interesant si nou”.

Revista va fi furnizata catre abonati prin intermediul email-ului.



Citeste si