20 Ianuarie 2009

4 ACE: In 2009, o parte a bugetelor de advertising vor migra spre PR



Nevoia de credibilitate și de optimizare a costurilor va determina companiile sa se indrepte catre PR, in detrimentul publicitații. Afluxul de noi clienti va menține piața serviciilor de relatii publice la un nivel cel puțin similar cu cel din 2008, existand chiar un potential de crestere de pana la 10%, conform asteptarilor agentiei 4 ACE-pr&publicity.

Schimbarile pe care criza le va produce pe piata in 2009 vor fi vizibile si pe segmentul serviciilor de comunicare. In contextul in care companiile isi ajusteaza bugetele si recurg la masuri stricte de eficientizare a costurilor, in acest an se va observa o crestere a numarului de companii care vor apela la serviciile agentiilor de PR, clientii preferand acest tip de comunicare in defavoarea altor canale de promovare care necesita costuri mai mari.

„Acest an va insemna o regandire a tot ce inseamna strategie de comunicare. Agențiile vor trebui sa fie și mai eficiente, atat din punct de vedere al costurilor, cat mai ales al rezultatelor. Intreaga strategie trebuie adaptata contextului actual, iar 4 ACE le propune deja clienților o strategie de comunicare complet diferita, care imbina creativitatea cu pragmatismul. Aceasta noua direcție va fi benefica pentru companii, nu doar pentru ca presupune o optimizare a costurilor, ci pentru ca va asigura credibilitatea și va transmite incredere tuturor publicurilor: de la investitori pana la clienți”, subliniaza Elena Olteanu, General Manager 4 ACE¬-pr&publicity.

Costuri mai reduse, strategii de comunicare care se pot adapta cu usurinta profilului clientului, dar si cerintelor pietei, garantand astfel un impact mai mare si o eficienta sporita a comunicarii – iata plusurile serviciilor de relatii publice, care vor avea mai multa greutate in balanta companiilor. In ceea ce priveste serviciile solicitate de clienti, printre cele mai cerute vor fi cele prin care se consolideaza imaginea de produs, dar și relația dintre companie și publicurile acestora.

„Cel mai probabil, strategiile se vor orienta catre promovarea de produs si campanii de customer satisfaction, dar si spre investors relations sau comunicare B2B – pentru pastrarea unei legaturi constante si de incredere cu partenerii de afaceri si cu investitorii. Nici relatiile cu media nu vor fi neglijate, mai ales in contextul actual, cand presa poate consolida sau poate distruge cu usurinta imaginea unei companii, iar prin media se asigura comunicarea cu publicul larg. Un alt serviciu care va inregistra o crestere surprinzatoare este PR-ul online, datorita costurilor reduse, dar si migrarii unor publicatii print in sfera online”, adauga Elena Olteanu.

Dupa ce in 2008 piata serviciilor de PR a fost estimata la 25 milioane euro, inregistrand o crestere de 25-30% fata de anul precedent, in 2009 acest segment este asteptat sa se mentina la aceeasi valoare sau chiar sa inregistreze o usoara ascensiune ca urmare a cresterii numarului de clienti care vor opta pentru acest tip de comunicare.



Citeste si