11 Martie 2009

Publisher-ul cotidianului Miami Herald concediaza 1.600 de angajati



McClatchy Company, editorul Miami Herald, unul din cele mai importante cotidiene americane, a anuntat ca va concedia 1.600 de angajati (aproximativ 15% din forta totala de munca), masura ce face parte dintr-un amplu plan de restructurare ca urmare a unei “deteriorari fara precedent a veniturilor”, anunta presa internationala.
Reprezentantii McClatchy au declarat la inceputul lunii februarie ca planuiesc sa reduca costurile pe fondul unei “perspective economice sumbre”. Compania va suporta plati compensatorii in valoare de aproximativ 30 de milioane de dolari, disponibilizarile urmand sa inceapa pana la sfarsitul primului trimestru.

Tot in luna februarie, presedintele si directorul executiv al companiei, Gary Pruitt, a renuntat la primele pentru 2008 si 2009, in aceeasi situatie aflandu-se si alti membri ai board-ului managerial. In plus, McClatchy a anuntat ca salariul lui Pruitt va fi redus cu 15%, in timp ce remuneratiile altor manageri au fost reduse cu cate 10%.

Potrivit lui Pruitt, procesul de restructurare va accelera transformarea companiei dintr-un grup de presa traditional intr-un “hibrid print-online”.

“Efectele recesiunii ne determina sa grabim procesul de restructurare a fortei de munca si eficientizare a operatiunilor. Desi am avut in vedere un plan initial de reducere a costurilor, se pare ca trebuie sa luam masuri suplimentare. Regret ca trebuie sa luam aceste decizii, insa ele sunt necesare”, a declarat Gary Pruitt.

The Miami Herald, unul din cele mai importante 25 de ziare din Statele Unite ale Americii, a raportat un declin al vanzarilor de 49,14% incepand cu 1990. In prezent, tirajul cotidianului este de aproximativ 210.000 copii, aproape de cel al publicatiei Rocky Mountain News, inchisa recent de catre publisher-ul EW Scripps.



Citeste si