25 Martie 2009

Rebranding Bergenbier: O bere unisex



In urma unui proces de rebranding, Bergenbier si-a schimbat ambalajul, culoarea reprezentativa si compozitia lichidului. Brandul se retrage usor de pe teritoriul masculinitatii si se adanceste in cel al prieteniei, ceea ce ar putea include renuntarea la Ziua Barbatului.

Noua sticla verde, logo-ul vertical si eticheta rosu cu alb sunt schimbarile de imagine aduse brandului Bergenbier, dupa ce compania-mama, InBev, a derulat o cercetare de piata cu 2.300 de consumatori. S-a umblat si la “ADN-ul” brandului, care calca mai adanc pe teritoriul prietenei si renunta la mesajele adresate publicului masculin, in utlimele campanii. Eduardo Luz, director general InBev Romania, ia in considerare renuntarea la Ziua Barbatului, campania derulata de Bergenbier in ultimii doi ani, in jurul zilei de 5 mai.

“Ziua Barbatului a functionat foarte bine pentru noi in trecut. Noul Bergenbier vorbeste despre prietenie. Vedem prietenia adevarata ca pe un termen mai elastic, unisex. Am putea decide sa continuam cu Ziua Barbatului dar trebuie sa se muleze pe noul ADN al brandului. Daca face asta, ar putea fi o idee. Dar nu neaparat”, a declarat Eduardo Luz, pentru Wall-Street.

In perioada urmatoare, Bergenbier va derula o campanie de promovare a noii identitati. Ambasadorul brandului este Cristi Chivu, capitanul nationalei de fotbal. Dupa ce timp de zece ani a fost partenerul oficial al Federatiei Romane de Fotbal, Bergenbier a pierdut aceasta pozitie in favoarea lui Ursus, la sfarsitul anului trecut.

“Chivu este un foarte bun ambasador de brand pentru Bergenbier deoarece transmite brandului propriile valori: excelenta, respect, dorinta de a fi cel mai bun. Este mai mult o coincidenta fericita faptul ca e un jucator de fotbal. Ar putea sa aiba si o alta profesie, valorile sale sunt importante (...) Am fost partenerii Federatiei de Fotbal pentru zece ani si am hotarat sa mergem mai departe. Nu o privim ca pe o pierdere a echipei nationale, ci ca pe un pas urmator pentru Bergenbier”, a mai spus Luz.

Bergenbier isi va pastra sloganul “Prietenii stiu de ce”. Campania de promovare a fost realizata de Leo Burnett, iar designul de ambalaj, de agentia belgiana Key Creation.

Bergenbier este parte a InBev Romania si detine, potrivit lui Eduardo Luz, o cota de circa 10% din piata de bere. In Romania, compania mai detine marcile Stella Artois, Beck's, Leffe. Principalii competitori ai InBev sunt Ursus Breweries (Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar, Peroni Nastro Azzurro, Pilsner Urquell), URBB (Tuborg, Carlsberg, Holsten, Skol, Guinness, Kilkenny), Heineken Romania (Heineken, Gosser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi).



Citeste si