5 Iunie 2009

Nivelul de optimism si importanta raportului IAB despre publicitatea online



IAB Romania a publicat ieri ultimul raport despre piata de publicitate online, stabilindu-i valoarea pentru intreg anul 2008 la 72,4 milioane lei (19, 66 mil. euro), in crestere cu 70% fata de 2007. Cifra depaseste estimarile vehiculate pana acum in industrie, cu toate ca studiul nu acopera toate zonele pietei de publicitate online. In ciuda “parantezelor” sale, raportul IAB reprezinta un punct de referinta important, in special pentru potentialii investitori in cea mai tanara piata de publicitate.
Cei 72.417.533 lei (cu o marja de eroare de doar 8 lei) reprezinta suma neta a vanzarilor celor mai importante regii de publicitate online si publisheri independenti. La studiul IAB au participat 11 jucatori: regiile AdEvolution, ARBOinteractive, Netbridge Investments, Splendid Interactive si publisherii HotNews.ro, Internet Corp, Media Pro Interactiv, Neogen, Realitatea-Catavencu, Rol Online Network si Sanoma Hearst. Cifrele de vanzari ale acestora au fost centralizate si structurate de PricewaterhouseCoopers.

Rezultatul, aproximativ 19,66 milioane euro, depaseste estimarile pe care le-au facut pana acum agentiile de media si cele de comunicare online. De exemplu, agentiile Initiative, Omnicom Media Group, Zenith Media, Mediaedge:cia si Spoon Media au avut estimari cuprinse inte 12 si 16 milioane euro, referitor la valoarea pietei de publicitate online in 2008.

“Optimismul” raportului IAB poate fi explicat, pe de o parte, prin faptul ca a fost intocmit pe baza declaratiilor furnizorilor de spatiu media, care s-ar putea sa fi inclus rulajele din bartere sau pachete media integrate, ceea ce distorsioneaza cifrele finale, spune Iuliana Stere, new media manager la Initiative.

Cititi mai mult in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising



Citeste si