26 Iunie 2009

10 ani de customer publishing in Romania



Anul acesta se implineste un deceniu de la aparitia primului customer magazine din Romania, revista “IQ” lansata de Connex in 1999 pentru o generatie care isi procura prin intermediul tehnologiei un statut. Dupa 10 ani, piata romaneasca a revistelor editate de companii numara circa 30 de titluri, adica mai putin de 1% din intreaga piata europeana.
La nivel global, revistele pentru clienti (customer magazines) sunt considerate cel mai dinamic mediu de comunicare, alaturi de Internet, si inseamna, doar in Europa, o piata de 1 miliard de euro, potrivit Association of Publishing Agencies. In Romania, acest canal de comunicare a pierdut pariul cu piata, ramanand la stadiul de instrument simpatic, dar nu necesar companiilor.

O explicatie pentru asta ar putea fi teama oamenilor de marketing de a se aventura intr-un domeniu pe care nu il cunosc si nu il controleaza – publishing-ul – potrivit lui Iulian Puiu, managing partner si creative director al agentiei Re:ply, specializata in publishing si comunicare corporate. “Daca sunt marketing manager la o companie care face suruburi, eu m-am ingrijit tot timpul sa le spun oamenilor chestii tehnice si mi-am dorit sa am o expunere gratuita, daca se poate, prin presa. Ma uit la presa cu respect. Deodata vin unii care-mi spun «tu poti sa faci propria ta revista pentru clienti». Este o revista, deci e presa, implica jurnalism foarte mult. Si li se pare un salt urias”.

Cititi mai mult in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising.



Citeste si