30 Iunie 2009

Microsoft cauta petitori pentru propria agentie de publicitate interactiva



Microsoft, cel mai mare producator american de software, planuieste vanzarea diviziei digitale Razorfish, unul dintre cei mai importanti jucatori din publicitatea interactiva si marketing, scrie TGDaily.
Compania de software detine Razorfish din luna august 2007, cand a cumparat compania mama aQuantive pentru 6 miliarde de dolari.

Microsoft a mandatat Morgan Stanley pentru a gestiona vanzarea diviziei, iar gigantul francez de publicitate Publicis a luat in considerare aceasta oferta.

Potrivit unui analist citat de Financial Times, pretul estimativ pentru Razorfish se situeaza intre 600 si 700 milioane dolari. In anul financiar 2008, unitatea a generat venituri in valoare de 345 milioane dolari, potrivit Microsoft.

In luna august, publicatia AdAge anunta ca Microsoft a fost interesata sa se desparta de Razorfish, iar la momentul respectiv WPP Groupe intentiona sa cumpere aceasta unitate, evaluata initial la 800 milioane de dolari.

Insa odata cu inrautatirea economiei, WPP a renuntat la cumpararea Razorfish. Microsoft a avut putin interes in segmentul in care actioneaza Razorfish. Producatorul de soft-uri a cumparat aQuantive in special pentru reteaua de publicitatea Atlas si pentru furnizorul de solutii digitale de marketing DrivePM, care o va ajuta mai mult pentru a concura impotriva Google si DoubleClick.

Dintre cele mai mari agentii de publicitate, WPP si Publicis au fost cele mai interesate in cumpararea de companii digitale, chiar daca divizia de publicitate a continuat sa scada.

Razorfish detine aproximativ 2.000 de angajati, iar in ultimele saptamani compania a concediat un numar de angajati, dupa ce luna trecuta a inchis doua dintre birourile sale, potrivit paidContent. In luna aprilie, Razorfish l-a inlocuit pe Clark Kokich cu Bob Lord in functia de CEO dupa ce a disponibilizat 80 de angajati in luna decembrie.

Cand vine Microsoft Advertising in Romania?



Citeste si