24 Iulie 2009

New York Times: Crestere a profitului si publicitate in scadere cu 30%



New York Times Co a inregistrat o crestere a profitului in al doilea trimestru, pe fondul reducerilor de costuri, depasind estimarile, insa veniturile din publicitate au scazut cu 30%, iar redresarea trusturilor de presa din Statele Unite pare a fi departe, relateaza NewsIn.
New York Times Co a inregistrat in al doilea trimestru un profit net de 39 milioane dolari, sau 27 centi/actiune, in comparatie cu profitul de 21,1 milioane dolari, sau 15 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.

Excluzand castigurile din reducerea impozitelor pe venit si alte costuri, profitul de 8 centi/actiune a surprins analistii, care prevedeau pierderi de 4 centi/actiune, potrivit datelor Reuters.

Multe trusturi au afisat rezultate similare in aceasta saptamana, iar actiunile s-au depreciat la minimuri istorice, in contextul in care recesiunea si tendinta cititorilor de a abandona ziarele pentru internet au redus semnificativ veniturile.

Trusturile de presa au facut disponibilizari si au redus costurile, dand nastere ingrijorarilor legate de calitatea jurnalismului, insa masurile nu au multumit investitorii.

The Times a redus costurile operationale cu 20% in al doilea trimestru, si a anuntat ca intentioneaza sa faca economii record de 450 milioane dolari in acest an. O parte din aceste economii provin din inchiderea diviziei de distributie City and Suburban.

Veniturile au scazut cu 21%, la 584,5 milioane dolari, pe fondul unei scaderi de 30% a veniturilor din publicitate. Vanzarile de reclame in cadrul grupului media de stiri, ce include ziarele, au scazut cu 32%, in timp ce vanzarile de publicitate online au inregistrat un declin de 15,5%.



Citeste si