7 August 2009

Nielsen: Traficul online al ziarelor a crescut in luna iunie



In luna iunie aproximativ 70,3 milioane de utilizatori au vizitat site-urile ziarelor din Statele Unite, ceea ce inseamna 35,9% din totalul de oameni care folosesc Internetul, anunta compania de cercetare Nielsen Online.
Numarul de vizitatori unici a crescut cu 7% fata de luna iunie 2008, cand site-urile ziarelor au atras 65,4 milioane de utilizatori per luna, scrie Business Insider.

Site-urile ziarelor au generat 3,5 miliarde de vizualizari in aceasta perioada, iar vizitatorii au revenit in medie de opt ori in timpul unei luni.

Media de timp petrecuta de utilizatori a scazut usor, de la 40 de minute si 23 de secunde la aproximativ 38 de minute si 25 de secunde.

Desi studiul Nielsen este o veste buna pentru editorii de ziare, acestia se confrunta in continuare cu pierderi importante. Majoritatea publicatiilor se confrunta cu o competitie din partea numarului mare al surselor de stiri online, insa cele mai mari probleme ale industriei sunt reprezentate de costurile pentru printare si costurile redactiilor, aceasta problema accentuandu-se odata cu declinul din publicitate. Analistii din industrie sustin ca desi au facut reduceri importante in ultimul an, doar cateva publicatii vor putea sa revina pe profit in ultimul trimestru.

Blogurile si agregatoarele de stiri vor continua sa “muste” din audienta online a ziarelor, mai ales din cauza numarului in crestere (aproximativ 100.000 de blog-uri sunt lansate zilnic).

De asemenea, o particularitate o reprezinta faptul ca majoritatea jurnalistilor concediati isi creeaza propriile blog-uri, concurand direct cu articole de calitate.

Veniturile pentru publicitate se muta de la ziarele printate catre media digitala, insa nu toate merg catre site-urile cotidianelor.

Desi publicatiile realizeaza o audienta destul de mare, de cele mai multe ori veniturile pentru publicitate sunt directionate catre portaluri sau catre giganti online ca Yahoo si Google care au tehnologii de publicitate mai eficiente.

Potrivit Asociatiei Ziarelor din Statele Unite, veniturile ziarelor online au insumat 696 milioane dolari in primul trimestru din 2009, aceasta suma reprezentand doar 10% din totalul de 6,6 miliarde dolari. Veniturile totale provenite din editiile printate si online au scazut cu 2,6 miliarde dolari fata de primul trimestru din 2008.



Citeste si