12 August 2009

Washington Post a renuntat la editia saptamanala



Concurenta site-urilor gratuite de stiri si declinul de pe piata de publicitate afecteaza grupul Washington Post, care a decis sa renunte la editia saptamanala nationala, dupa ce vanzarea acesteia a scazut drastic, anunta pe blog mediatorul publicatiei, Andrew Alexander, citat de AFP.
Hebdomadarul, cu o traditie de 25 de ani, a trecut in ultimii zece ani de la 150.000 la 20.000 de exemplare. "Baza noastra de abonati este, literalmente, pe moarte", explica directorul regional, Sharon Scott, adaugand ca editia va fi sistata, la sfarsitul anului.

Grupul Washington Post a supravietuit in cel de-al doilea trimestru al anului, gratie ramurii consacrate cartilor educative, dar cotidianul in sine este deficitar, victima a declinului de pe piata de publicitate si a apetitului cititorilor pentru site-urile gratuite de stiri.

Duminica, Media Guardian, grupul care detine ziarele Guardian si The Observer, a anuntat ca ia in calcul desfiintarea celui mai vechi ziar de duminica, The Observer, dupa ce a pierdut anul trecut 24 milioane lire.

Concurenta site-urilor de stiri face ca presa traditioanala sa supravietuiasca din ce in ce mai greu, fapt care l-a determinat pe patronul News Corporation, Rupert Murdoch, sa introduca un sistem de plata pentru toate editiile online ale publicatiilor pe care le detine, incepand de anul viitor. "Revolutia digitala a deschis canale noi si ieftine, dar nu a facut continutul gratuit", remarca Murdoch.



Citeste si