26 August 2009

Reactie inversa: Recesiunea, o oportunitate pentru presa de business irlandeza



Actualul context economic a contribuit, in mod paradoxal, la o evolutie pozitiva a publicatiilor si radiourilor cu profil economic din Irlanda, in conditiile in care presa scrisa internationala este grav afectata de recesiune, anunta brandrepublic.com.
Sunday Business Post, apartinand publisherului independent Post Publications, si The Sunday Times, editat de catre News International, au inregistrat cresteri ale tirajului in perioada ianuarie-iunie 2009, in timp ce pe piata radio, atat postul public de radio Radio 1, cat si postul privat Newstalk si-au majorat cota de piata.

Astfel, tirajul The Sunday Times a fost de 116.541 la jumatatea acestui an, in crestere cu 10,3%, reprezentand cel mai mare avans intregistrat de un ziar din Irlanda. Aceasta evolutie este determinate de investitiile massive in aceasta publicatie si in promovare.

Oliver Keenaghan, directorul general al News International Newspapers din Irlanda, a declarat ca succesul The Sunday Times se datoreaza relansarii publicatiei, in luna iulie 2008, marketingului agresiv si subiectelor importante furnizate.

Pe de alta parte, audienta radio a crescut cu 3,04 milioane de persoane, echivalentul a 86,2% din totalul populatiei mature din Irlanda.

Radio 1 este postul cu cea mai mare audienta zilnica – 899.000 persoane in perioada iulie 2008 – iunie 2009. Aceste cifre se traduc printr-o crestere anuala de 11,4% a numarului de ascultatori.



Citeste si