31 August 2009

Veniturile din publicitate ale presei americane, in cadere libera



Veniturile din publicitate ale ziarelor americane continua caderea libera, cu o scadere de 29% in cel de-al doilea trimestru din 2009, in raport cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce unele publicatii si-au incetat aparitia, a anuntat Asociatia Americana a Ziarelor.
Presa printata si publicatiile online au raportat 6,8 miliarde de dolari din venituri publicitare in intervalul aprilie-iunie 2009, in comparatie cu 9,6 miliarde in trimestrul al doilea din 2008, potrivit datelor comunicate de Asociatia Americana a Ziarelor, citate de NewsIn.

Cel mai dur lovit de criza este printul, ale carui venituri au scazut la 6,2 miliarde de dolari, in conditiile in care numai veniturile generate de mica publicitate s-au micsorat cu 40,4%, ajungand la 1,5 miliarde de dolari. Dincolo de criza, ziarele sunt victime ale concurentei facute de site-urile pe care sunt publicate anunturi gratuite, cum ar fi Craigslist.

Tot in trimestrul al doilea din 2009, veniturile din publicitate obtinute de presa online au scazut cu 15,9% fata de aceeasi perioada din 2008, ajungand la 653,1 milioane de dolari.

Pe de alta parte, in randul publicatiilor inchise din cauza crizei au mai intrat cotidianul Rocky Mountain News si Seattle Post-Intelligencer, in timp ce Christian Science Monitor este disponibil acum doar pe Internet.

In ciuda prezentului sumbru, presedintele Asociatiei Americane a Ziarelor, John Sturm, spune ca exista "ratiuni pentru care sa fim optimisti".



Citeste si