16 Septembrie 2009

Topul evenimentelor pe piata de media si publicitate, in ultimul an



Primul an de criza a lovit puternic in piata romaneasca de media, cea mai afectata fiind presa scrisa, unde titlurile fara sustinere din partea trusturilor au cedat primele. Piata a reactionat la scaderile bugetelor de publicitate fie prin polarizare, fie prin discounturi agresive. In ultimele 12 luni a avut loc o singura tranzactie importanta si au aparut primele surprize neplacute – companii falimentare cu datorii.
Pe pozitia a zecea in topul celor mai importante evenimente de pe piata de media se situeaza extinderea grupului Adevarul Holding. Intr-o perioada in care majoritatea trusturilor de presa au taiat costuri si au inchis publicatii, Adevarul Holding s-a extins agresiv, cam in toate directiile posibile: a lansat titluri noi, a investit in tipografii, si-a marit echipa si a bagat bani in marketing si in inserturi de carte si filme, pentru a-si aduce principalele doua titluri pe primele pozitii in categoria lor.

Urmatorul in clasament este falimentul regiei de publicitate Boom Advertising. Falimentul Boom este cel mai important eveniment de acest gen petrecut pana acum in industria online romaneasca. Un eveniment despre care, cu cateva luni in urma, jucatorii din online spuneau ca va fi cu siguranta evitat.

“NCH sunt un grup prea mare si nu ar fi in beneficiul lor, din punct de vedere al imaginii, sa dea tepe majore”, afirma Sergiu Biris, fondatorul Trilulilu.ro, in luna aprilie. “Probabil ce fac ei e sa fie siguri ca, in cazul in care se intampla ceva, site-urile lor sa fie asigurate. Pe piata, miscarea (infiintarea Digital Ads – n.red.) este privita in doua moduri. Unii o vad ca pe o siguranta pentru companii. Altii, ca fiind pregatirea pentru o teapa, ceea ce nu cred ca Siminel si grupul NCH ar face”, a mai spus Biris.

Citeste intreg clasamentul in cadrul proiectului special Wall-Street, Un an de criza.



Citeste si