26 Octombrie 2009

Ce branduri de presa citeste elita europeana de business



Cele mai importante marci media utilizate de elita business din Europa sunt Financial Times, The Economist, Harvard Business Review si respectiv Sky News, potrivit raportului din acest an al BE: Europe.

Publicatia Financial Times, detinuta de editorul britanic Pearson, a fost singurul cotidian european care in ultimul an si-a marit numarul de cititori ai editiei din print.

Cotidianul financiar a inregistrat in medie o crestere de 2% printre cei 455.947 de executivi din diferite corporatii cuprinsi in studiul BE, ceea ce ii confera o cota de piata de 14,7%.

Celelalte cotidiene ca Wall Street Journal Europe, cu o cota de 2,4%, International Herald Tribune, cu 1,7%, si USA Today ,cu 1,6%, au inregistrat o usoara scadere a numarului de cititori de elita din Europa.

Totusi, scaderea din print pentru aceste publicatii a fost compensata de cresterea traficului editiilor online. Astfel, traficul WSJ.com a crescut cu 23%, IHT.com cu 20%, iar FT.com cu 17,5%.

Potrivit sondajului, Financial Times nu este doar cea mai raspandita publicatie ci este considerata cea mai importanta publicatie de business, cu o crestere de 20% a numarului de cititori in bazele anuale.

Sectorul saptamanalelor printate, condus de The Economist, s-a dovedit mult mai rezistent decat publicatiile cu aparitie zilnica. Niciun brand nu a inregistrat scaderi, ceea ce sugereaza ca activitatiile web nu pot inlocui sectiunile de analiza si comentarii ale saptamanalelor.

The Economist a avut o evolutie constanta in ultimul an cu o cota de 12,3%, in timp ce numarul de cititori ai publicatiilor Time, Business Week si Newsweek au crescut pe baze anuale la 7%, 4,7% si respectiv 4,5%.

De asemenea, s-a inregistrat o crestere a numarului de cititori printre titlurile cu aparitie lunara, in cele 17 tari cuprinse in sondaj.

Harvard Business Review este lider de piata in acest segment cu o cota de 9,4%, urmat de National Geographic (8,5%), Euromoney (2,7%), Bloomberg Markets Magazine (2,6%) si Institutional Investor (1,6%), toate acestea inregistrand cresteri. Doar publicatia Scientific American a raportat o stagnare, cu o cota de 1,4%.

Printre titlurile cu aparitie la doua saptamani, Forbes a micsorat distanta fata de rivalul Fortune, cele doua avand o cota de piata de 2,8% si respectiv 3,2%.

Site-ul BBC continua sa aiba cea mai mare extindere in mediul de afaceri cu o cota de 21,4%, urmat de FT.com cu 12,5%, CNN.com cu 8,7% si Sky News cu 7,8%. In segmentul televiziunilor clasamentul audientei este rasturnat, cu Sky News care detine o cota de piata de 6,3%, urmat de CNN International cu 4,2%, Discovery Channel cu 4% si BBC World News cu 3,3%.

BE:Europe a fost lansat in urma cu 35 de ani si aduna opinii despre media si marketing de la cei mai importanti oameni de afaceri din Europa. Peste 60% dintre respondenti au in medie un salariu lunar de 161.019 euro.



Citeste si