29 Octombrie 2009

Studiu: In criza companiile cauta clientii, inainte veneau singuri



In 2009, marketerii isi cauta clientii, spre deosebire de 2008, cand acestia veneau singuri catre companii, iar in timp ce anul trecut accentul era pus pe cresterea vanzarilor, acum este pe atingerea target-ului impus, conform unui studiu al comportamentului echipelor de vanzari din peste 100 de companii, in 2009 in comparatie cu 2008, realizat de Advantage Software Factory (ASF), furnizor local de solutii IT pentru mediul de business.

Pe de alta parte, daca inainte erau mai importante proiectele unice per client, mergandu-se dupa principiul “Hit&Run” (“Loveste si fugi”), in criza este mai importanta pastrarea clientilor in portofoliu.

Conform studiului ASF, acum departamentele de vanzari colecteaza informatii pentru activitatiile de marketing, spre deosebire de 2008, cand nu se colectau informatii despre clientii existenti si cei potentiali.

Totodata, anul trecut reprezentantii departamentelor de vanzari din companiile studiate nu urmareau posibilitatile de atragere a clientilor si nici rata de succes a acestora, in timp ce in 2009 acest lucru se intampla mult mai des.

Advantage Software Factory este o firma romaneasca infiintata in 2001 cu peste 50 de angajati, care estimeaza afaceri de doua milioane de euro in 2009, mai mari cu 25% fata de 2008.

ASF a dezvoltat patru linii de afaceri: sistemul de colectare Capone, suita de aplicatii AnytimeCRM, software-ul de raportare NextReports si dezvoltarea de solutii la cererea clientului.






Citeste si