17 Noiembrie 2009

Procter&Gamble ia locul Cosmote si preia pozitia de lider in topul advertiserilor



Procter&Gamble redevine cel mai important investitor in publicitatea locala, detronand Cosmote, care preluase aceasta pozitie in primul semestru al acestui an, potrivit datelor Alfa Cont Media Watch, furnizate Wall-Street de agentia Mediaedge:cia.
Daca in primul semestru al anului, investitiile brute in publicitate ale Cosmote au fost de aproximativ 72,20 mil. euro, mai mari cu 74% fata de aceeasi perioada din 2008, la finalul primelor noua luni investitiile operatorului au ajuns la 115,2 mil euro, in crestere cu 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor Alfa Cont Media Watch, furnizate Wall-Street de agentia Mediaedge:cia.

Spre comparatie, daca la finalul primului semestru din acest an, P&G era pe locul al doilea cu un buget de marketing de 70.4 milioane de euro, mai redus cu 47% fata de cel din aceeasi perioada a anului trecut, la finalul trimestrului al treilea sumele brute cheltuite de producatorul american pentru promovare au ajuns la 195,6 milioane de euro, mai putin cu 23% fata de intervalul similar din 2008.

Investitiile in cumpararea de spatiu publicitar vor ajunge in acest an la 347 milioane de euro, mai putin cu 38% fata de 540 milioane de euro anul trecut, ceea ce ar situa piata aproape de nivelul din anul 2006, potrivit estimarilor studiului Media Fact Book realizat de Initiative Media, agentia de media a grupului Lowe.

In primele noua luni ale anului 2009, intre cei mai importante zece domenii in publicitate cele care si-au redus cel mai mult investitiile in media au fost domeniul auto(-47%), sectorul bancar (-39%), auto (48%) si produsele de ingrijire a parului (-31%).

Au fost insa si categorii care au crescut in acest an precum piata de telecom(11%), cea de ingrijire a dintilor (28%) si cea a lactatelor (14%).

Evolutie piatei de telecom care a inregistrat investitii mai mari cu 11% in primele noua luni din 2009 (318.2 mil euro) fata de aceeasi perioada din 2008 (286.3 mil euro), s-a datorat cresterii investitiilor Cosmote mai mari cu 32% fata de anul trecut, operatorul de telefonie ajungand pe primul loc in topul celor mai importanti investitori in publicitate in primul semestru din acest an.






Citeste si