2 Decembrie 2009

Cele mai mari companii directioneaza bugetele de publicitate in afara Statelor Unite



Primele 100 de companii de publicitate cu prezenta globala au cheltuit aproximativ 62% din bugetele de media in afara Statelor Unite in ultimul an, potrivit studiului Global Marketers, care cuprinde mai mult de 90 de tari.
Din cele 44 de companii americane care se afla in top 100, 11 s-au bazat pe vanzarile internationale ceea ce reprezinta mai mult de jumatate din cheltuielile de publicitate.

Coca-Cola a alocat doar 16,5% din cei 2,67 miliarde dolari pentru publicitate catre piata din Statele Unite dar a cheltuit de aproape trei ori mai mult in Europa. De asemenea, trei sferturi din vanzarile Coca-Cola provin din afara Statelor Unite.

Procter & Gamble, cel mai mare publicitar dupa ce a preluat Unilever in 2002, a atribuit 65% din bugetul de publicitate in valoare de 9,73 miliarde dolari catre pietele internationale, apropiat de venitul P&G provenit din afara Statelor Unite. P&G este cel mai mare publicitar in toate regiunile lumii cu exceptia Americii Latine si Africii.

Cele mai mari companii investesc in regiuni in care se pot gasi venituri sau potentiale cresteri intr-o economie dificila cum ar fi China. Aproape 40 din primele 100 de companii globale au directionat bugete pentru publicitate catre Asia in special China. Cinci dintre acestea investesc deja 10% din bugetelul total. China reptezinta 3,4% din cheltuielile totale pentru primele 100 companii, fiind asemanatoare cu estimarea ZenithOptimedia conform careia China acumuleaza 4,1% din bugetele de publicitate.

Cele mai importante companii de publicitate au cheltuit mai mult in Europa decat in Statele Unite. Aproximativ 39% (46,3 miliarde dolari) din bugetele totale de publicitate ale companiilor au fost directionate catre Europa, in timp ce 38% (44,4 miliarde dolari) au fost directionate catre Statele Unite.

Pentru cele mai importante 100 de companii, bugetul total alocat publicitatii a crescut cu 3,1% la 117,9 miliarde dolari in 2008, in pofida scaderii cu 3,7% a bugetelor din Statele Unite.

Problema reala pentru industrie este intregul an 2009, an in care economia globala a resimtit un declin abrupt. Pentru 2009, ZenithOptimedia estimeaza o scadere cu 9,9% a cheltuielilor de publicitate, a declarat Jonathan Bernard, din partea ZenithOptimedia.

Compania se asteapta ca in 2009 cheltuielile din Statele Unite sa scada cu 12,9%, cu 11,2% in Europa de Vest si cu 20,9% in Europa de Est. Asia va afisa o scadere de doar 3,1% in timp ce America Latina va inregistra o crestere cu 0,6%.

Pentru 2010, ZenithOptimedia se asteapta la o crestere de 0,5% a bugetelor de publicitate ale companiilor. Agentia media a anuntat ca pietele dezvoltate vor afisa o scadere de 2,9% in timp ce pietele in curs de dezvoltare vor creste cu 7,8%.



Citeste si