6 Ianuarie 2010

Mine de aur in online-ul american: 7 tendinte pentru 2010



Daca 2009 a reprezentat anul in care retelele sociale au cunoscut o dezvoltare accelerata, anul acesta poate fi momentul de glorie pentru publicitatea si continutul video online. Geoff Ramsey, CEO-ul eMarketer, prezinta sapte tendinte de urmarit in spatiul online american.
1. Video. Din ce in ce mai multe companii vor opta pentru publicitatea video online, pe fondul dezvoltarii rapide a video streaming-ului si a retelelor de publicitate video online. Importanta acestui segment va fi amplificata de site-urile care au o oferta de continut video profesional, premium.

2. Penetrarea Internetului. Numarul utilizatorilor de Internet se va stabiliza, pe masura ce penetrarea Internetului va atinge 66% din populatia SUA sau 205,3 mil. persoane. Cresterea anuala va incetini de la 3,3% in 2009 la 2,36% in 2013, atingand o penetrare de 70% in 4 ani.

3. Social media. Companiile vor cauta solutii mai bune pentru masurarea impactului obtinut in spatiul media cumparat. Motoarele de cautare vor deveni mai populare: vor include continut in timp real in cautari (ex. postari de pe Twitter), adaugarea de informatii ale unor cunostinte din retelele sociale pentru a mari relevanta cautarilor. Aceste trenduri ar putea da nastere unor noi formate de publicitate care ar putea incorpora opiniile prietenilor sau ar putea facilita interactiunea direct in spotul publicitar.

4. Convergenta. The Consumer Electronics Show, care va avea loc la inceputul acestui an, va aduce noutati in ceea ce priveste posibilitatea accesarii continutului online direct de pe televizoare. Serviciile de download si streaming vor castiga un rol important in diverstismentul din propria locuinta.

5. Serviciile mobile. Piata de publicitate pe mobil va creste de la 416 mill. dolari in 2009 la 593 mil. dolari in 2010 pe masura ce tot mai multe branduri si agentii vor integra telefonia mobila in mixul de marketing.

6. Comertul prin retele sociale. Retailerii vor urmari sa masoare cu mai multa atentie impactul retelelor sociale asupra vanzarilor. O intrebare la care toate companiile vor incerca sa obtina un raspuns va fi: Cum poate o baza generoasa de fani ai unui brand sa se transforme in vanzari si loialitate?

7. Marea Britanie si Europa. La nivelul Europei, criza financiara a contribuit la cresterea gradului de sofisticare in utilizarea marketingului online. eMarketer estimeaza pentru publicitatea online din Marea Britanie o revenire in anul 2010 si continuarea cresterii accelerate in anii urmatori.



Citeste si