6 Ianuarie 2010

News Corp va reorganiza operatiunile publisher-ului Dow Jones



Grupul media News Corp, detinut de Rupert Murdoch, a inceput cea mai mare reorganizare a Dow Jones prin fuzionarea diviziilor de consumer si enterprise, dupa ce compania de informatii financiare a fost achizitionata in 2007 pentru 5,6 miliarde dolari, scrie Financial Times.

Reorganizarea vine dupa plecarea lui Clare Hart, un veteran al industriei si presedinte al Enterprise Media Group, care a condus o strategie adresata mediului online pentru operatiunile dependente de distribuirea continutului prin terminale detinute de Thomson Reuters si Bloomberg.

Divizia enterprise a Dow Jones a avut o pondere de 60% in profitul grupului imediat dupa ce familia Bancroft a vandut compania catre Rupert Murdoch. News Corp nu a oferit mai multe detalii financiare despre companie.

Noua structura formalizeaza un proces care a fost accelerat in ultimii ani. Jurnalistii canalului de stiri enterprise ar putea lucra pentru WSJ.com, site-ul pentru divizia consumer a Wall Street Journal.

In octombrie, WSJ.com a anuntat ca va lansa o editie "profesionala" care include continut din canalul de stiri Dow Jones si Factiva.

"Aceasta mutare ne va oferi cea mai buna perspectiva prin care sa ne mentinem si consolidam pozitia noastra ca cel mai important furnizor de stiri si informatii de afaceri", a declarat Les Hinton, director executiv Dow Jones.

Todd Larsen, directorul diviziei consumer, va conduce noua companie combinata si va raspunde direct lui Les Hinton. Stephen Daintith a fost numit director operational al Dow Jones si va ramane director financiar.

News Corp se lupta sa stopeze declinul veniturilor provenit din publicatii. In 2009, Wall Street Journal a inchis biroul din Boston pentru a reduce costurile. De asemenea, Dow Jones a inchis renumita revista Far Eastern Economic Review, care a publicat ultima editie in luna decembrie.

Restructurarea Dow Jones vine dupa ce Murdoch cauta noi modalitati de a genera venituri online din operatiunile Wall Street Journal si alte publicatii, intr-o era cand consumatorii se asteapta la gratuitatea continutului online.

Separat, News Corp a acceptat vanzarea agregatorului de critici de film Rotten Tomatoes catre reteaua sociala Flixter.



Citeste si