26 Ianuarie 2010

Piata de publicitate din Cehia a scazut cu 2,27% in 2009



Piata de publiciate din Republica Ceha a scazut cu 2,27% in 2009 la 53,6 miliarde coroane cehesti (2,06 miliarde euro), a anuntat compania TNS Media Intelligence, citata de Prague Daily Monitor.

Datele se bazeaza pe preturile de publicitate listate de companiile media si nu includ publicitatea online. Pavel Brabec, presedintele Asociatiei Agentiilor de Publicitate (ACRA) din Cehia, a declarat ca preturile pot fluctua in timpul anului.

Veniturile din publicitate ale statiilor de televiziune au crescut cu 6,51% in 2009 la 28,4 miliarde coroane cehesti (1,09 miliarde euro), anunta TNS. Brabec a declarat ca aproape toate canalele de televiziune au fost afectate de o scadere a veniturilor provenita din reclame.

Este posibil ca televiziunile importante sa fi pierdut intre 10 si 12% din veniturile de publicitate ca rezultat al extinderii televiziunii digitale si a aparitiei de noi televiziuni mici, a declarat reprezentantul.

Veniturile provenite din vanzarile de publicitate outdoor pe ecrane digitale numite digiboard au crescut la 59,9 milioane coroane cehesti(2,30 milioane euro) in 2009.

Cea mai mare crestere (23,58%) a fost inregistrata de reclamele din interiorul magazinelor (n.r. - in-store ads). Veniturile din publicitatee catre alte tipuri de media au scazut, potrivit TNS.

Veniturile provenite din publicitatea vanduta la radio au scazut cu 4,61% la 3,9 miliarde coroane cehesti (150 milioane euro), iar veniturile din media printata a scazut cu 10,12% la 17,9 miliarde coroane cehesti. Veniturile de publicitate din cinematografe au scazut cu 14,22% la 118,7 milioane coroane cehesti.



Citeste si