2 Februarie 2010

Pepsi investeste in publicitatea pe retelele sociale



Producatorul american de racoritoare PepsiCo, care pana in prezent crea spoturi publicitare scumpe in care participau celebritati ale momentului, va face prima investitie masiva intr-o campanie online, scrie Financial Times.
Campania in valoare de 20 milioane dolari va implica propriul site si o prezenta masiva pe Facebook, iar PepsiCo considera ca o apropiere mai interactiva va rezona cu utilizatorii site-urilor de retele sociale.

Decizia PepsiCo subliniaza o schimbare printre companiile ce fac reclama produselor de larg consum, care de-a lungul timpului au investit mai putin in marketing-ul online.

Oferind marcilor o conexiune directa prin intermediul paginilor web si a aplicatiilor, Facebook a declarat ca poate dezvolta relatii intre brand-uri si consumatori, iar reclamele de tip banner si cele asimilate cautarilor online sunt formele dominante de publicitate.

Un numar mare de companii printre care Budweiser si Coca-Cola, folosesc Facebook ca o platforma pentru campaniile speciale ale unor evenimente cum ar fi Super Bowl si Cupa Mondiala de Fotbal.

Unii analistii estimeaza ca Facebook si-ar putea mari veniturile de publicitate la peste un miliard de dolari in acest an.

"Etapa de experimentare s-a incheiat. Companiile si publicitarii se simt mult mai confortabil alaturi de Facebook ca instrument principal al strategiei lor", a declarat Mike Murphy. Agentiile au declarat ca Facebook lucreaza mai bine decat a facut-o Google la acest punct al dezvoltarii. Totusi multi executivi ai unor companii de publicitate au acuzat Facebook de aroganta si inflexibilitate.

"Nu este foarte usor sa lucrezi cu acestia", a declarat un executiv al unei importante agentii de publicitate. "Acestia sunt prea obositi si se axeaza pe cresterea afacerii, nu pe profit", a adaugat acesta.

Facebook mai colaboreaza cu Nielsen, care masoara eficienta publicitatii in televiziunile americane pentru a controla valoarea acestora. Nielsen a declarat ca cererea pentru publicitate este foarte mare pe site-ul Facebook.



Citeste si