27 Mai 2010

Studiu: Taxarea continutului online poate reduce audienta cu peste 90%



Publicatiile britanice The Times si The Sunday Times ar putea putea pierde mai mult de 90% din audienta online dupa introducerea taxei pe continut, arata un studiu citat de Financial Times.
Studiul publicat de compania de consultanta media Wiggin a fost facut dupa ce conglomeratul media News Corp a anuntat ca va taxa consumatorii pentru stirile online.

Studiul - la care au participat 1.592 de utilizatori - arata ca mai mult de 90% dintre cititori nu sunt dispusi sa plateasca o taxa zilnica sau saptamanala pentru a accesa stirile.

Mai multi britanici au declarat ca ar plati pentru stirile online ale BBC decat pentru alte noua ziare despre care au fost intrebati. Intrebati de TimesOnline, doar 9% au declarat ca ar intentiona sa plateasca.

Daca taxa pentru accesul timp de o saptamana ar fi de o lira, mai mult de jumatate au declarat ca pretul ar fi rezonabil, desi nu precizeaza daca ar plati.

Executivii The Times spun ca se asteapta la o scadere semnificativa a traficului online insa spera ca plata pentru abonamente vor genera mai multe venituri decat modelul gratuit de pana acum, care a fost afectat de recesiune.

Totusi anumiti publisheri, printre care Daily Mail & General Trust si Future, sunt sceptici in ceea ce priveste taxarea cititorilor pentru stirile generaliste de vreme ce alte publicatii precum BBC vor ramane gratuite.

Cand taxarea continutului a fost implementata, articolele The Times nu au mai fost vizibile in rezultatele motoarelor de cautare, care de obicei sunt cea mai importanta sursa de trafic pentru orice site.



Citeste si