18 Iunie 2010

Topul celor mai vizibile branduri in social media din Romania



In mai 2010, in presa online cele mai vizibile branduri au fost cele din domeniile auto, electronice si bancar, ultimele doua sectoare dominand si site-ul de microblogging Twitter, arata cel mai recent studiu Zelist.ro.

Banci: BCR

Presa online a fost in luna mai 2010 cel mai comunicativ canal social media pentru brandurile din sectorul bancar. Aici s-au publicat 44% din totalul postarilor social media referitoare la aceste branduri.

Top 5 cele mai vizibile branduri bancare in luna mai 2010:

1. BCR – 17% din postarile despre brandurile bancare;
2. CEC – 14%
3. ING – 11%
4. BRD – 11%
5. Raiffeisen - 9%

Auto: Dacia

Din totalul postarilor aparute in social media despre brandurile auto in luna mai 2010, cele mai multe au fost publicate pe Twitter (60%). Dintre cele 3 componente ale social media studiate: presa online, blogosfera si twittosfera romaneasca, canalul in care brandurile auto au fost mai discutate/mentionate a fost Twitter-ul.

Top 5 cele mai vizibile branduri auto in luna mai 2010:

1. Dacia – 18% din postarile despre brandurile auto
2. BMW – 12%
3. Audi – 9%
4. Ford – 9%
5. Opel – 7%

Asigurari: Alianz Tiriac

Canalul cel mai comunicativ pentru brandurile din “asigurari” a fost in luna mai 2010 presa online. Aici s-au publicat 55% din totalul posturilor social media, posturi referitoare la brandurile din acest domeniu. In luna mai 2010 cele mai putine postari in care au fost mentionate branduri din domeniul asigurarilor s-au inregistrat in blogosfera (17%).

Top 5 cele mai vizibile branduri din asigurari in luna mai 2010:

1. Alianz Tiriac – 17% din postarile despre brandurile din “asigurari”
2. Astra Asigurari – 15%
3. AIG – 14%
4. BCR Asigurari – 13%
5. Omniasig – 12%

IT: Google

Pentru brandurile din IT canalul social media cel mai comunicativ in luna mai a fost Twitter-ul, unde s-au publicat 60% din totalul postarilor social media despre brandurile din acest sector.

Top 5 cele mai vizibile branduri IT in luna mai 2010:

1. Google - 71% din postarile despre brandurile IT
2. Microsoft – 16%
3. Adobe – 6%
4. IBM – 2%
5. Oracle – 2%


Electronice: iPhone

Dintre cele 3 canale social media studiate, cel mai comunicativ pentru brandurile de electronice a fost, in luna mai, Twitter-ul. Aici au fost publicate 71% din totalul postarilor despre brandurile electronice/electrocasnice. Cele mai putine astfel de postari s-au inregistrat in presa online.

Top 5 cele mai vizibile branduri electronice in luna mai 2010:

1. Iphone/Apple - 40% din postarile despre brandurile de electronice
2. Nokia – 13%
3. Sony - 6%
4. HTC – 5%
5. Samsung – 5%

Telecom: Orange

Canalul cel mai comunicativ pentru brandurile din telecom a fost in luna mai Twitter-ul. Aici au fost publicate 47% din totalul postarilor despre brandurile din acest domeniu din social media.

Top 5 cele mai vizibile branduri din telecom in luna mai 2010:

1. Orange - 32% din postarile despre brandurile telecom
2. Vodafone – 31%
3. Romtelecom – 11%
4. RCS - RDS - 11%
5. Cosmote – 7%

FMCG: Pepsi

Canalul in care s-au inregistrat cele mai multe mentionari ale brandurilor din FMCG a fost in luna mai blogosfera, 48% din totalul postarilor despre brandurile FMCG din social media.

Top 5 cele mai vizibile branduri FMCG in luna mai 2010:

1. Pepsi – 9% din postarile despre brandurile FMCG
2. Silva – 8%
3. Coca-Cola – 8%
4. Avon – 7%
5. Ursus – 5%

Retail: Petrom

In luna mai, toate cele 3 canele social media studiate (presa online, blogosfera romaneasca si twittosfera romaneasca) au promovat brandurile din retail relativ in aceeasi masura: in blogosfera s-au inregistrat 36% din totalul postarilor despre aceste branduri, pe Twitter – 32% si in presa online – 32%.

Top 5 cele mai vizibile branduri din Retail in luna mai 2010:

1. Petrom – 20% din postarile despre brandurile din retail
2. Rompetrol – 14%
3. Carrefour – 12%
4. OMV – 11%
5. Cora - 7%

In top 50 cele mai vizibile branduri in social media in luna mai 2010 se claseaza 10 branduri autohtone. Acestea sunt: Dacia, Petrom, BCR, Romtelecom, RCS-RDS, CEC, Rompetrol, Arctic, BRD si Silva. Citeste mai multe despre studiul Zelist.ro aici




Citeste si