6 Octombrie 2010

Intrebarea zilei pentru brandurile din FMCG: On Air sau Online?



Companiile din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG) si-au majorat considerabil bugetul alocat promovarii online in prima jumatate a acestui an, atragand circa 277 mil. euro dintr-o piata de 2 mld. euro in perioada ianuarie-iunie, informeaza Brandrepublic.

Brandurile din acest segment, care nu au investit sume semnificative in online in trecut, reprezinta acum 11,8% din piata online din Marea Britanie, in crestere fata de 9,4% in 2009, potrivit unui studiu realizat de Internet Advertising Bureau (IAB) si PricewaterhouseCoopers (PwC).

In perioada ianuarie-iunie 2010 marketerii au investit in online aproape 2 mld. euro, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada din 2009.

Online-ul a ajuns sa reprezinte in prezent 24,3% din piata de publicitate britanica.

Investitiile realizate de brandurile din FMCG au fost depasite valoric de sectoarele media, divertisment si financiar. Astfel, marcile din segmentele media si divertisment au generat 14,4% din totalul cheltuielilor online, iar cele din sectorul financiar – 13,3%.

“Publicitatea de tip display devine din ce in ce mai inteligenta si, intrucat poate fi masurata si ajustata live, este un instrument mult mai puternic decat a fost pana acum”, afirma Jon Ingall, director general al agentiei de publicitate Archibald Ingall Stretton (AIS).

La randul sau, Guy Phillipson, director executiv al IAB, a declarat ca brandurile din FMCG au avut nevoie de timp pentru a intelege evolutia publicitatii online, insa acum se conecteaza rapid la platformele relevante lor.



Citeste si