15 Noiembrie 2010

Newsweek fuzioneaza cu website-ul Daily Beast



Dupa ce a fost cumparata de catre un miliardar nonagenar cu numai 1 dolar, legendara revista americana Newsweek urmeaza sa fuzioneze cu website-ul Daily Beast, intr-un joint venture ce se va numi Newsweek Daily Beast Company, informeaza wsj.com.

Redactorul-sef al noii publicatii va fi Tina Brown, co-fondatoarea Daily Beast, anterior editor la revistele Vanity Fair si New Yorker. Anuntul fuziunii intre revista infiintata in 1933 si website-ul lansat in octombrie 2008 a generat deja critici in media americane.

“Cum poti crea din doua operatiuni cu pierderi masive o organizatie sanatoasa?”, se intreaba editorialista WSJ Shira Ovide. In momentul achizitionarii de catre miliardarul American Sidney Harman (91 de ani), revista Newsweek avea pierderi anuale de 20 milioane de euro. Website-ul The Daily Beast estimeaza pentru 2010 pierderi de 10 milioane de euro.

“A combina cele doua branduri ar fi un dezastru”, scrie Eric Schonfeld, pe TechCrunch.com. “Sa ne uitam doar la valorile fiecaruia dintre ele. Sloganul Newsweek este «What Matters Most» («Ce conteaza cel mai mult»). Cel al Daily Beast este «Read This Skip That» («Citeste asta, treci peste ailalta»)”.

Pe de alta parte, Tina Brown, cea care va conduce editorial noua publicatie, este cunoscuta pentru abilitatea de a revitaliza titluri aflate pe marginea prapastiei. In 1980, ca editor al revistei Vanity Fair, a reusit sa duca revista din pragul falimentului la varful industriei.

In urma fuziunii, Newsweek si Daily Beast vor avea un singur website. Potrivit lui Sidney Harman, vor avea loc reduceri “modeste” de posturi in cadrul celor doua publicatii.



Citeste si