5 Ianuarie 2006

Gura lumii... cel mai cunoscut secret in Marketing

Din pacate, oamenii vorbesc mai mult de o firma care i-a nemultumit decat daca ar fi fost clienti satisfacuti. De aceea, bunele servicii cu clientii reduc zvonurile negative. Vestea buna e ca totusi se pot face multe pentru obtinerea unui impact pozitiv prin zvonuri.

Mai jos sunt trei lucruri importante pe care un profesionist le poate face pentru a-si dezvolta afacera prin gura lumii.

1. Diversificati retelele. Pe multi oameni de afaceri ii consider a fi oamenii cavernelor. Se trezesc dimineata intr-o pestera mare cu un televizor imens, careia ii spun casa.se duc in garaj si intra intr-o pestera mai mica cu patru roti, pe care o numesc masina. Se duc in alta pestera mare cu o multime de computere, careia ii spun birou. La sfarsitul zilei, se intorc in mica pestera cu patru roti pentru a ajunge iar in pestera mare cu televizor, si nu-si dau seama
de ce nu ii cauta nimeni. Daca vreti sa fiti ajutati de gura lumii, trebuie sa fiti vizibili si activi in comunitate, participand in grupuri variate de canale de comunicatie si asociatii profesionale.

2. Cresteti sferele de contact. Sferele de contact sunt companiile simbiotice si non concurente. De ex., un avocat, un contabil, un consilier financiar si un bancher. Toti au clienti cu nevoi similare din aceste domenii inrudite. Pot foarte usor conlucra si oferi referinte unul altuia. Un alt bun exemplu e ceea ce eu numesc mafia nuntilor: un florar, un fotograf, un agent de turism si un bijutier. Un referent pentru unul devine un referent pentru toti. Aflati imediat ce profesii se portivesc sferei voastre de contact si construiti-va relatii.

3. Gura lumii e mai mult agricultura decat vanatoare.
Inseamna intretinerea de relatii cu oameni care ajung sa aiba incredere in tine. Oamenii fac afaceri cu cei in care au incredere. Un lucru important pe care l-am invatat in 20 de ani: Nu e ceea ce stii sau pe cine stii, ci cat de bine ii stii.



Citeste si