8 Februarie 2011

AOL pariaza pe stiri si cumpara The Huffington Post



Grupul american de internet AOL a cumparat pentru 315 milioane de dolari cotidianul online The Huffington Post, conducerea AOL sperand ca prin investitiile in continut online sa majoreze veniturile din publicitate ale grupului, scrie Bloomberg.

Aceasta noua tranzactie vine dupa ce la finalul lui septembrie anul trecut AOL a cumparat TechCrunch, unul dintre cele mai importante bloguri de tehnologie din Silicon Valley, pentru o suma estimata in jurul a 25-30 de milioane de dolari.

Lansat in 2005 cu o investitie de un milion de dolari, The Huffington Post este un cotidian online care a pornit ca un blog de influenta liberala si a devenit rapid unul dintre cele mai vizitate site-uri de stiri in SUA, in prezent publicatia avand in jur de 25 de milioane de vizitatori pe luna.

Arianna Huffington, fondatoarea cotidianului, va prelua functia de presedinte si redactor sef al noii divizii Huffington Post Media Group.

Prin achizitia TechCrunch si The Huffington Post, noua divizie AOL care mai cuprinde si site-urile Engadget, Moviefone and MapQuest va ajunge la aproximativ 390 de milioane de vizitatori unici la nivel mondial.

Conducerea Huffington Post estimeaza ca site-ul web va genera venituri de 60 de milioane de dolari anul acesta comparativ cu 31 de milioane anul trecut. Totodata, 2010 a fost primul an in care publicatia online a fost profitabila.

“Motivul pentru ca cumparam The Huffington Post este pentru ca avem foarte mare incredere in viitorul internetului si in cel al continutului”, a declarat Tim Armstrong, directorul general al AOL.

Grupul a avut in ultimul trimestru din 2010 venituri de de 596 milioane de dolari in scadere cu 26% fata de aceeasi perioada din 2009, iar veniturile din publicitate au reprezentat 331,6 milioane de dolari, mai putin cu 29% fata de octombrie-decembrie 2009.



Citeste si