14 Martie 2013
Rezumat ecomTIM: Cele mai interesante declaratii despre comertul electronic
Cei mai importanti jucatori din comertul electronic romanesc, dar si speakeri internationali, au vorbit miercuri in cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online, organizat de Wall-Street.ro si 2Parale. Afla care au fost cele mai interesante declaratii din prima zi a ecomTIM.
Daniel Enescu, Daedalus: Romanii au cumparat mai putine bilete de avion online
"Au fost inregistrate insa cresteri semnificative datorita Black Friday, evenimentul fiind un catalizator important pentru piata de e-commerce", a spus Enescu.
El sfatuieste antreprenorii sa faca site-uri care sa dea oamenilor mai multe informatii, sa inteleaga mai bine ce au de cumparat.
"50% dintre oameni isi doresc ca preturile produselor cumparate online sa fie mai mici. Un alt lucru important este ergonomia site-ului, ca site-ul sa fie usor de folosit, sa poti gasi repede produsele si serviciile de care ai nevoie".
Daniel Nicolescu, CEO PayU Romania: 2012 este anul care a dat drumul comertului electronic
Catalin Cretu, CEO Visa Europe in Romania: Am depasit un miliard de euro la platile online cu cardul
"Black Friday este evenimentul <make it or break it> pentru ca atunci aveti oportunitatea de a creste foarte mult. Sa aveti atentie insa la preturi, creati o spirala care duce la profituri foarte mici, nu puteti cumpara loialitate prin preturi mici, va veti scufunda. Puteti crea loialitate prin servicii bune", a adaugat Cretu.
Marius Ghenea, fondator FIT Distribution: Pretul este foarte periculos
De asemenea, el a facut referire la Black Friday, eveniment extraordinar, dar care din pacate se intampla doar o data pe an. "Daca promovam prea mult, o sa ne trezim ca oamenii nu mai cumpara nimic cu doua-trei luni inainte asteptand reducerile de Black Friday".
Claudia Docuz, Appscend.com: Aplicatia mobila este un nou canal de vanzari si loializare
"Cert este ca aplicatia mobila este un nou canal de vanzari si loializare. In aplicatiile mobile putem include reclame la produsele proprii, putem anunta perioadele de happy hours. Putem atrage utilizatori si folosind serviciul location bases services. De exemplu, putem promova steaguri in timpul meciului Steaua-Chelsea. Cel mai bun exemplu de best practice mobile app este cea a Amazon. De exemplu, daca incarci o poza a unui produs, iti sugereaza specificatiile acestui produs", a spus Docuz.
Elisabeta Moraru, Google Romania: Cautarile pe mobil in Romania au crescut de 5 ori in ultimii doi ani
"Strategia Google este asa: mobile, mobile, mobile si video, video, video", a spus Moraru.
Lisa Myers, Verve Search: In privinta continutului, trebuie sa ganditi ca un jurnalist
"Nu va limitati la o singura piata. Intindeti-va aripile. Daca as avea un buget limitat pentru dezvoltare, as cheltui pe continut, pe continut foarte bun", a spus Myers.
Zoli Herczeg, Microsoft Romania: Mesajul nostru este "Go cloud!"
Hannah Tometzki, Tipsy & Tumbler
"Un newsletter saptamanal poate intari businessul tau in mintea consumatorului. Alegeti cu grija cuvintele. Daca este prea bun sa fie adevarat, probabil este o minciuna. Atrageti atentia! Majusculele ar trebuie folosite cu atentie! Nu tipati la cititori!", a avertizat Tometzki.
Laurent Crouet, PrestaShop Europe
"Iubeste ce faci, ce vinzi, iubeste-ti clientii. Concentreaza-te pe magazin, pe clienti si informatii. Este foarte important sa aveti fotografii foarte bune", a subliniat Crouet.