Primul panel denumit „What’s next” va incepe la ora 9.15 si va fi o dezbatere despre situatia curenta, tendinte si evolutii in e-commerce.

Speakerii din cadrul acestui panel sunt: Catalin Cretu – director general, Romania Visa Europe, Marius Ghenea – presedinte ARMO, Daniel Nicolescu – Country Manager PayU Romania, Daniel Enescu – fondator Daedalus Group si Cristian Herghelegiu, CEO Elefant.ro

Printre cei care vor participa la cea de-a treia editie a ecomTIM se numara: Laurent Crouet (COO pe Europa al PrestaShop), Lisa Myers (CEO, Verve Search), Elisabeta Moraru (Industry Manager Google Romania), Roberto Gil Del Sol (Founder & CEO reallylatebooking.com), Catalin Cretu (Director general pentru Romania al Visa Europe), Daniel Nicolescu (Head of Business Development PayU Goup), Dan Boabes (fondator si CEO SimPlus), Marius Ghenea (Fondator si presedinte FIT Distribution), Claudiu Murariu (Cofondator Padicode), Cristian Ignat (PPC Marketing Manager 2Parale), Dorin Boerescu (CEO 2Parale), Vlad Stanila (Portfolio Manager 2Parale), Alin Gherman (Director comercial DPD Romania), Daniel Enescu (Fondator al Daedalus Group), Cristian Manafu (Social Media Trainer & Consultant), Cristian Herghelegiu (CEO Elefant.ro), Laura Teposu (Director de dezvoltare Libris.ro), Mirela Bucovicean (fondatoarea Molecule-F.com), Zoli Herczeg (Business Development Manager – Applications, Microsoft Romania), Remus Visan (Deputy Managing Director Paravion Tour), Andrei Georgescu (Fondator si managing director al White Image - Loyalty Solutions), Alexandru Lapusan (CEO si cofondator al Zitec), Alexandru Iosef (Marketing Manager & Managing partner Imedia Plus Group), Andrei Stefan (Product Manager pe segmentul Online in cadrul Vodafone Romania), Olaf Lausen (General Manager Business Development Romtelecom), Claudia Docuz (Business Development Manager Appscend.com), Cosmin Negrescu (director general SEO Monitor), Doru Panaitescu (digital advertising trainer), Alen Todorov (VP of Marketing and Product Pleisty).

09:03
Au inceput sa soseasca speakerii, iar jumatate din sala este ocupata. Mai sunt doar 15 minute pana cand incepem dezbaterea.
09:19

09:26
Dorin Boerescu, CEO al 2Parale, impreuna cu Mihai Seceleanu, CEO al InternetCorp, deschid cea de-a treia editie a ecomTIM.
09:29
Editia din acest an a ecomTIM inseamna 32 de speakeri, dintre care sapte sunt din strainatate. Peste 20 de oameni vor avea prezentari astazi.
09:38
Daniel Enescu, fondator si CEO al grupului Daedalus prezinta un studiu realizat in ianuarie anul acesta despre cumparaturile online si cine sunt cei care cumpara online. Pentru studiu au raspuns 600 de utilizatori de internet, cu varste intre 18-55 de ani, din mediul urban. In 2007 cumparau online circa 8,9% dintre romani, in timp ce in 2012 procentul ajunsese la 20,9%.
09:40
Cei care cumpara online sunt intre 18 si 24 de ani, antreprenorii si angajatii cumpara mai mult. De asemenea, locuitorii din Moldova cumpara mai putin. 92,7% dintre cei care cumpara online au laptop sau desktop acasa. 34,9% dintre ei au smartphone, iar 10,3% au tableta.
09:43
Un sfert dintre cei care fac achizitii pe internet plaseaza comenzi telefonic pentru a primi mai multe informatii.
09:48
Daniel Enescu: Numarul persoanelor care au cumparat bilete de avion online a scazut semnificativ de la 18,6% in toamna lui 2011 la 10,4% in ianuarie anul acesta. Au fost inregistrate cresteri semnificative datorita Black Friday, evenimentul fiind un catalizator important pentru piata de e-commerce.
09:49
Femeile cumpara imbracaminte, produse alimentare, jucarii, carti, ziare, reviste, produse cosmetice. Barbatii cumpara electronice, software, servicii de telefonie mobila, produse sportive. Tinerii cumpara bilete la spectacole, produse alimentare, jucarii.
09:51
In cazul serviciilor achizionate online cea mai mare crestere, de 4,2%, a fost inregistrata pentru zona de gambling.
09:53
79,3% dintre respondenti platesc la ridicarea coletului.
09:54
Bariere pentru cumparaturi online: 59,7% dintre respondenti au ezitat sa cumpere de pe un site din cauza lipsei de incredere.
09:56
48,1% dintre respondenti au spus ca nu au incredere intr-un produs pe care nu il vad. 35,4% spun ca nu au incredere sa dea numarul de card pe internet.
27,8% spun ca nu card bancar cu care sa achite cumparaturile online,
De asemenea, a scazut foarte mult (cu 18,6%) procentul celor care ezitau sa cumpere online din cauza taxelor de livrare considerate mari.
09:59
Daniel Enescu: Daca vrei ca oamenii sa ramana, sa incerce site-ul, dati oamenilor mai multe informatii, sa inteleaga mai bine ce au de cumparat. 50% dintre oameni isi doresc ca preturile produselor cumparate online sa fie mai mici. Un alt lucru important este ergonomia site-ului, ca site-ul sa fie usor de folosit, sa poti gasi repede produsele si serviciile de care ai nevoie.
10:01
69,9% dintre respondenti spun ca pentru a fi loiale anumitor site-uri, acestea au nevoie de reduceri de pret, Mare atentie cum loializati consumatorii. Acest tip de loializare va lovi in cativa ani in capacitatea dvs. de a va retine clientii.
10:04
Daniel Nicolescu, CEO PayU Romania: Cred ca din 2012 putem vorbi cu adevarat de comert electronic, 2012 este anul care a dat drumul comertului electronic. a face comert electronic inseamna a face comert. Oamenii inca percep a face comert electronic ca fiind un site. Un element care a ajutat piata anul trecut a fost tranzactia dintre Naspers si eMag.
10:07
Marius Ghenea, presedinte ARMO si fondator FIT Distribution: Anul trecut a dus la un salt extraordinar in comert electronic in ciuda unei stagnari economice. Vedem de la un an la altul scaderi pentru anumite bariere de cumparare. 2012 a fost important pentru grupul nostru si pentru a fost primul an in care am inceput sa vindem in Bulgaria.
10:11
Catalin Cretu, CEO Visa Europe in Romania: Estimam ca in 2012 am depasit un miliard de euro in privinta platilor online cu cardul. In jur de 300 de milioane de euro au fost platite catre magazine online din Romania, in timp ce restul de 700 de milioane de euro au fost platite catre magazine din strainatate. Black Friday este evenimentul "make it or break it pentru ca atunci ori avea oportunitatea de a creste foarte mult ori. Va rog foarte mult aveti atentie la preturi, creati o spirala care duce la profituri foarte mici, nu puteti cumpara loialitate prin preturi mici, va veti scufunda. Puteti crea loialitate prin servicii bune.
10:13
Cristian Herghelegiu, CEO Elefant.ro: In 2012 cel mai important lucru pentru noi a fost ca ne-am consolidat, romanii chiar cumpara carti online, insa pe de alta parte, cheltuielile scad de la an la an. Black Friday ramane un eveniment absolut in timpul anului.
10:14

10:15
Herghelegiu: Pretul nu aduce loialitate, dar este un instrument fantastic de marketing
10:17
Marius Ghenea: Pretul este foarte periculos, suntem de ceva timp intr-un joc periculos al preturilor. S-a trecut intr-o perioada scurta de un an, doi ani de la niste asteptari foarte scazute ale consumatorilor la niste asteptari foarte mari, lucru exacerbat si de media.
10:20
Marius Ghenea: Black Friday este un lucru extraordinar, dar, din pacate, se intampla doar o data pe an. Daca promovam prea mult, o sa ne trezim ca oamenii nu mai cumpara nimic cu doua-trei luni inainte asteptand reducerile de Black Friday.
10:23
Daniel Nicolescu: Daca pana in 2000 ne uitam la businessuri care se construiau in jurul produsului, din 2000 am vazut o schimbare a modelului de business, acum fiind orientat catre client. Acum se pune intrebarea daca promotiile sunt binevenite. Clientul cand merge la magazin nu merge dupa produse ieftine, el vrea lucruri cool, la moda, care sa fie primul in lume. Preturile mici sunt extrem de daunatoare, dar, daca discutam de promotii, eu zic ca sunt un lucru bun.
10:24
Daniel Nicolescu: Clientul cauta beneficii, nu reduceri.
10:25

10:30
Catalin Cretu, Visa Europe: Ar trebui sa ne uitam cu atentie la Polonia si Turcia. Turcia este un model european, un exemplu de inovatie in business, inovatiile de acolo nu sunt in Marea Britanie, Franta, Spania, sunt numarul unu in inovatie pentru Visa Europe. Debarcarea noastra la sud de Dunare, prin eMag, Fit Distribution, inseamna ca am observat oportunitati pe care credem ca le putem acapara. Nu este vorba de perspective de dezvoltare numai in Bulgaria, ci sin Turcia, Moldova. Vedeti ce parteneri aveti in Romania si incercati sa ii gasiti si in tarile in care mergeti, Daca lucrati cu succes cu o banca aici, cel mai probabil o veti gasi si in acea tara. Luati-va oameni din acea tara.
10:32

10:47
Daniel Nicolescu: In Turcia, oamenii cand se culca se gandesc la client, cand se scoala se gandesc la client.
Cristian Herghelegiu: O extindere in afara sau chiar locala, trebuie sa aiba o gandire si finantare foarte clara. De exemplu, in Polonia cresterea a fost foarte mare datorita unei piete de capital foarte dezvoltate.
Ela Moraru, Google: 50% dintre site-urile din Romania nu sunt optimizate pentru mobil.
Marius Ghenea: Mergem cu Fashion Up catre piata din Ungaria.

10:49

10:50
Catalin Cretu, Visa Europe Pentru a obtine increderea consumatorilor, puneti accentul pe politica de returnare.
10:57
Marius Ghenea: In multe magazine exista si dialog telefonic, nu neaparat de lipsa de incredere in site, ci pur si simplu vor sa auda si vocea calda a cuiva. Sunt persoane care trimit un e-mail, iar apoi suna sa vada daca a fost primit e-mailul.
10:58
Daniel Enescu, Daedalus: Peste 70% dintre cei care au plasat o comanda telefonica spun ca au facut acest lucru pentru ca pe site nu au gasit toate informatiile necesare.
11:00
Marius Ghenea, ARMO si Fit Distribution: Eu cred ca magazinele online au mult mai multe informatii publicate decat oricate informatii poate oferi un vanzator dintr-un magazin clasic. Sunt si informatii care ar trebui sa fie incluse si pe site si nu sunt mereu, precum disponibilitatea in stoc.
11:01
Intrebare din sala: Ce eforturi se fac de catre Visa sau PayU pentru a incuraja plata cu cardul pentru utilizatorii din Romania. Ce campanii personalizate pentru Romania se au in vedere pentru viitor?
11:05
Catalin Cretu, Visa: In 2012 am inceput o serie de campanii impreuna cu PayU. Am inceput o campanie de educatie pentru a micsora toate aceste bariere pe care ii fac pe oameni sa nu cumpere online. De exemplu, cand a cazut Malev, singurii clienti care si-au recuparat banii sunt cei care au platit cu cardul. Educatia va ramane foarte importanta in aceasta piata si vom face tot mai multe actiuni de informare. Sunt constient de foarte multe probleme tehnologice (de 3D Secure, de <<verified by Visa), iar aici vom discuta cu bancile. De asemenea vom lucra cu acei parteneri care ne vor ajuta sa miscam lucrurile in piata.
11:07
Daniel Nicolescu, PayU: Noi investim in client. Plata online nu inseamna doar un site si nici doar plata cu cardul. Am investit in securitate, am investit foarte mult in customer support, si, nu in ultimul rand, in ecosistem.
11:09
Cristian Herghelegiu, Elefant.ro: Ofera-i clientului ceea ce vrea. Daca vrea sa plateasca cash, ofera-i acest lucru. Dar eu cred ca daca omul vrea sa atinga produsul, inseamna ca omul nu are incredere.
11:18
Daniel Nicolescu: Marea oportunitatea pe care o avem acum sunt cele 700 de milioane de euro care pleaca in afara Romaniei.
Marius Ghenea: Oportunitatea este diversificarea gamei de produse si servicii, iar amenintarea interesul jucatorilor mari catre piata locala.
Catalin Cretu; Amenintarea este neincrederea oamenilor in plati si livrarea produsului. Oportunitatile sunt imense, suntem inca la inceput.
Daniel Enescu: Oportunitatea este aparitia jucatorilor din afara, iar amenintarea este ca nu exista granite in e-commerce, deci este o piata globala,
Dorin Boerescu: Noi suntem si in Bulgaria si vrem ca anul acesta sa ne mai extindem si in alte tari din regiune, inclusiv in Turcia, care intr-adevar este foarte sexy.
11:32
Cristian Herghelegiu: Eu vad doua oportunitati. Faptul ca poti face un exit foarte bun, daca pe piata vor intra jucatori straini si faptul ca exista un potential foarte mare nevalorificat. Piata este foarte jos comparativ cu cele din jur, iar, daca facem lucrurile bine, se vor vedea cresteri foarte mari.
11:35
S-a terminat primul panel. In 10 minute urmeaza al doilea panel, cel despre mobile commerce.
Speakerii sunt:
Roberto del Sol, CEO & Founder Really Late Booking
Dan Boabes, fondator si CEO SimPlus
Alexandru Iosef, Business Development Manager & Managing Partner Imedia Plus Group
Claudia Docuz, Business Development Manager Appscend.com
Elisabeta Moraru, Industry Manager Google
11:35

11:58
A inceput panelul de mobile commerce cu o prezentare a lui Roberto del Sol, CEO & fondator al Really Late Booking, o aplicatie mobila prin care poti face rezervari de camere de hotel. Este cea mai descarcata aplicatie din App Store in Spania. Aplicatia are peste 30.000 de utilizatori.
11:59
Aplicatiile ne domina timpul.
12:01
Platformele Android au mai multi utilizatori, dar iOS are mai multi oameni care platesc. 78% dintre cei care au un smartphone folosesc mobilul pentru a gasi un magazin.
12:02
Daca vrem sa ne vindem serviciile, trebuie sa ne lasam clientii sa impartaseasca si sa participe la proces.
12:05
Folositi cloud pentru ca aveti o infrastructura scalabila, nu va faceti probleme pentru servere.
12:09
Intrebare din sala? Care este modelul de business? Cum faceti bani?
Roberto del Sol: Aplicatia este gratuita, dar cand este rezervata o camera primim un comision din partea hotelului.
12:13
Dan Boabes, fondator si CEO SimPlus, isi incepe prezentarea. Este mult mai simplu sa convingi pe cineva sa treaca de la cash la mobile decat sa treaca de la plastic, de la plata cu cardul la mobile.
12:14

12:15
Dan Boabes: Acum 10-15 ani zona de mobile commerce inseamna doar zona de entertainment, achizitia de sonerii mobile. Iar cei care cumparau erau doar tineri si foarte tineri.
12:17
Cum poti monetiza folosind tehnologiile mobile? Primul lucru se refera la plati, al doilea la marketing si al treilea se refera la notificari.
12:22
Studiu de caz: TransportUrban.ro. Dupa ce un utilizator isi stabileste ruta, ce autobuz trebuie sa ia, poate sa cumpere biletul prin mobil. 6% din tranzactiile care se fac pe mobil in prezent se fac prin aceasta aplicatie.
12:25
Studiu de caz: Fashion Days. Compania a organizat in ultimele 3 weekenduri o campanie prin care a vrut sa aduca utilizatorii din offline in online, dar atunci cand sunt in acea stare in care vor sa cumpere si am targetat utilizatorii atunci cand sunt la mall-uri. S-a desfasurat in AFI, Baneasca si Vitan, iar rezultatele au fost peste asteptari, pentru ca utilizatorul era intr-o stare in care accepta acest tip de mesaje.
12:29
Dan Boabes isi incheie prezentarea printr-o zicala: Daca vrei sa prezici viitorul, inventeaza-l.

12:30
Isi incepe prezentarea Alexandru Iosef, Business Development Manager & Managing Partner Imedia Plus Group (Cinemagia.ro). Prezentarea se numeste Cinemagia Ticket – It’s all about the UX
12:33
60% dintre utlizatorii site-ului Cinemagia sunt barbati.
12:35
Cinemagia Ticket se bazeaza pe doua lucruri: biletul cumparat pe mobil si acces la cinema cu mobilul. Suntem pe toate platformele, mai putin BlackBerry, dar vom si acolo. Singura dezvoltare nativa acum este pe Windows Phone.
12:37
Experienta utilizatorului trebuie sa fie simpla, sa nu necesite autentificare cu username si parola. O autentificare implicita sa poate face cu acordul userului pe factura operatorului.
12:38
Provocari- validarea offline a biletului, cel putin doua metode de validare (optic, touch, NFC), cel putin o conexiune la net redundanta, green technology.
12:42
Este nevoie de 3 pentru a pune bazele unui astfel de proiect: Cinemagia, cinematograful si operatorul de telefonie. Proiectul Cinemagia a fost lansat acum 8 luni de Grand Cinema DigiPlex Baneasa si Vodafone. A fost o mare provocare sa fim considerati ca un canal de distribuire si nu ca un concurent. Alte provocari au fost marjele extrem de mici ale cinematografelor. Am gasit o piata a agregatorilor extrem de imatura, cu tranzactii de 1,5 si 20 de euro.
12:48
Statistici: 2,6 bilete cumparate per tranzactie, valoarea medie a cosului este de 16 euro, 30% sunt locuri premium, 50% din valoarea tranzactiilor se face prin card pentru ca uneori se cumpara mai multe bilete per tranzactie si depaseste acea valoare maxima de 20 de euro.
Vrem sa fim in 5 muplitplexuri noi pana la mijlocul acestui an. Saptamana viitoare ar trebuie sa fim in Mall Vitan si Mall Cortina din Oradea.
Daca acum suntem pe zona de business to consumer, intentionam sa intram si pe piata de business to business.

12:49
Isi incepe prezentarea Claudia Docuz, business development manager Appscend.com. Prezentarea acesteia se numeste: Are You Online? Go Mobile!
12:52
Utilizatorii de smartphone petrec mult mai mult timp pe aplicatii mobile decat online. O parte dintre ei compara produse chiar atunci cand sunt in magazine, verifica stocurile, trimit poze membrilor familiei sau prietenilor. Cert este ca aplicatia mobila este un nou canal de vanzari si loializare.
12:56
In aplicatiile mobile putem include reclame la produsele proprii, putem anunta perioadele de happy hours. Putem atrage utilizatori si folosind serviciul location bases services. De exemplu, putem promova steaguri in timpul meciului Steaua-Chelsea. Cel mai bun exemplu de best practice mobile app este cea a Amazon. De exemplu, daca incarci o poza a unui produs, iti sugereaza specificatiile acestui produs.
12:57

13:02
Ca o aplicatie sa ajunga pe primul loc in topul celor mai descarcate aplicatii din Romania are nevoie de 1.800-2.000 de descarcari. Appscend este compania care a creat aplicatia Stiri 360, iar platforma companiei de creare de aplicatii este utilizata de peste 3.000 de clienti.
13:04
Studiu de caz pentru Domo. Aplicatia afiseaza noutati, locatia magazinului.
13:06
Isi incepe prezentarea Elisabeta Moraru, industry manager in cadrul Google Romania.
13:11
59% dintre site-urile din Romania nu sunt pregatite pentru a fi mobile. 58% dintre cei care intra pe un site care nu este optimizat pentru mobil nu mai recomanda acel business.
13:11
Cautarile pe mobil in Romania au crescut de 5 ori in ultimii doi ani.
13:19
Fiti ambitiosi si entuziasti, nu va mai uitati la ce face vecinul pentru ca nu mereu este corect. Uitati-va cum v-ar vedea cei care va cauta de pe un smartphone.
Exista un site care se numeste Startmobile.ro. Puteti vedea cum Dormeo a vandut mai multe saltele de pe mobil decat de pe desktop. Floria a inceput sa se promoveze pe mobil si vinde foarte mult.
Intrati pe Consumerbarometer.com si Ourmobileplanet.appspot.com, acestea sunt site-uri care va ofera foarte multe date, inclusiv despre Romania.
Nimic nu va impiedica sa fiti profitabili, sa fiti acolo unde visati.
13:21
Ela Moraru: Strategia Google este asa: mobile, mobile, mobile si video, video, video.
13:23
A doua directie este partea de aplicatii, de dezvoltare. Iar a treia directie este cea educativa. De exemplu, Startmobile.ro este o initiativa a noastra in Romania tocmai pentru a educa antreprenorii pentru a merge pe mobile.
Acum este mai ieftin sa te promovezi pe mobile decat pe desktop, pentru ca sunt foarte putini care sunt acolo.
13:32
Cand va decola mobile commerce-ul si va deveni cu adevarat relevant in vanzarile din Romania?
Ela Moraru: Eu cred ca a decolat deja, dar imi pun problema unui zbor lejer.
Alexandru Iosef: Suntem deja acolo, depinde doar cum comunicam, cum facem experienta cat mai facila.
Dan Boabes: Este important sa adaugam anumite lucruri care imbunatesc experienta cu utilizatorul.

Citeste si:

14:31
A inceput panelul al treilea, cel de ecosistem. Speakerii si prezentarile din acest panel sunt:
Hannah Tometzki, Creative Director Tipsy & Tumbler - The Do’s and Don’ts of e-Mail Marketing & How Campaign Monitor Can Help
Lisa Myers, Verve Search - Content Outreach – the pillar of SEO
Lucian Aldescu, CEO DPD Romania – Finalitatea experientei de cumparare: Cum oferi plus valoare prin intermediul curierului
Alen Todorov, VP of Marketing and Product Pleisty - Merchandising 2.0
Zoli Herczeg, Business Development Manager – Applications, Microsoft Romania – Blue-sky thinking in e-commerce
Alex Lapusan, CEO si fondator Zitec.com – Living on the edge in online

14:33
Primul speaker este Lisa Myers care va vorbi despre cum sa atragi corect clienti/ linkuri.
14:35

14:47
In privinta continutului pe care il publicati, ganditi ca un jurnalist, nu ca un om de PR.
De asemenea, nu va limitati la o singura piata. Intindeti-va aripile.

14:48
Trebuie sa scrii in paragrafe scurte, titlul trebuie sa fie bun pentru SEO si social
14:50
Daca as avea un buget limitat pentru dezvoltare, as cheltui pe continut, pe continut foarte bun.
14:53

14:55
Si-a inceput prezentarea Lucian Aldescu, CEO al DPD Romania
15:00
Securitatea transportului este un domeniu foarte important pentru care ne concentram de doi ani, Valoarea de asigurare pentru care ne asiguram in Romania este la fel ca si in Germania, de 520 de euro.
15:04
Verificarea integritatii coletului: magazinele online trebuie sa tina cont de felul in care sunt sunt transportate produsele, in masina un colet se aseaza peste alt colet. Ambalajul trebuie sa fie astfel incat sa protejeze continutul.
15:07
Anul acesta vrem sa implementam Interactive Delivery Message. Destinatarul primeste un mesaj cand coletul este preluat de la expeditor. Clientul poate raspunde la mesaj prin confirmarea zilei de livrare.
15:11
De asemenea compania vrea sa lanseze anul acesta serviciul Predict prin care sa estimeze ora la care va livra un produs clientului.

15:11
Cele doua servicii sunt acum in teste si ar trebui sa fie lansate in al treilea trimestru al anului.
15:17
Magazinele online vad instantaneu ce, cand si unde s-a livrat.
15:22
Isi incepe prezentarea Zoli Herczeg, dusiness development manager – applications in cadrul Microsoft Romania
15:23
Daca mesajul celor de la Google este <<Go mobile>>, al nostru este <<Go cloud!>>.
15:24
Nu ar fi mai bine ca voi sa va ocupati de business vostru si sa lasati pe altii sa se ocupe de altele?
15:26
Eficienta economica a acestui scenariu este mai impresionanta cu cat firma este mai mica.
15:32
Varfurile de sarcina care pot fi Black Friday sau orice altceva, ca sa le suportati ar trebui sa investiti oarte foarte mult. In cloud, aici reducerile ajung pana la 80%.
Sau sunt scenarii in care pui in cloud doar atunci cand ai nevoie,
De exemplu, Ministerul Educatiei cand publica rezultatele cadea pana acum doi ani. Paginile care erau in cloud erau in picioare.
Suntem dischisi la orice tehnologie. Stim sa rulam si Linux, PHP si Java.
15:37
In Romania lucram cu doi parteneri: Softelligence, o companie care are o platforma de e-commerce denumita Omni si Zitec, o companie cu care auditam site-urile deja existente, auditam efortul de migrare in cloud al acestora si ce eforturi presupune acest lucru.
15:38
Isi incepe prezentarea Alexandru Lapusan, CEO si fondator al Zitec
Antreprenorilor care vand online le place riscul si adrenalina si ma refer strict la partea tehnica.
15:42
Anul acesta am facut audit pentru zece companii. Prea multe dintre ele au probleme.
Sunt companii pentru care daca ai un user si parola, poti sa ai acces la toti clientii si parolele lor.
S-a vorbit despre Black Friday. Se spune ca multi au fost surprinsi prima oara de amploare. Au fost toate site-urile functionale de dimineata pana seara? Si aici vorbim de toate numele mari. De ce oare? Nu e important?
15:45
Cand dezvolt un site ar trebui sa imi pastrez un buget pentru un astfel de audit.
Un audit poate dura foarte mult si cateva sute de ore. Dar se intampla in putine cazuri asta.
Costul unui astfel de audit este intre 1000 si 2000 de euro. Dar am ajuns intr-o zona de 200-400 de euro per audit printr-un parteneriat cu Microsoft.
15:48

15:51
Isi incepe prezentarea Hannah Tometzki, Creative Director Tipsy & Tumbler.
15:59
Ea vorbeste despre ce trebuie si ce nu trebuie intr-un newsletter.
Un newsletter saptamanal poate intari businessul tau in mintea consumatorului
Alegeti cu grija cuvintele. Daca este prea bun sa fie adevarat, probabil este o minciuna.
Atrageti atentia!
Majusculele ar trebuie folosite cu atentie! Nu tipati la cititori!

16:03
Aveti grija cand trimiteti newslettere. Timingul este foarte important.
Despre branding: Stabiliti si intariti imaginea brandului.
Despre design: Stabiliti o ierarhie, folositi blocuri clare de informatii, aveti grija la culorile pe care le folosit.
16:09
Isi incepe prezentarea Alen Todorov, vicepresedinte de marketing si produs in cadrul Pleisty. Prezentarea se numeste Merchandising 2.0
16:11

16:15
In general site-urile de ecommerce incearca sa isi extinda gama. Insa clientilor le-ar lua 30 de zile sa viziteze 75% din produsele listate.
16:16
Clientii acceseaza produse cu 25% mai scumpe decat cele pe care le cumpara
16:16
50% din vizite se fac pe pagini de categorie.
16:17
80% dintre produsele accesate sunt si cumparate.
16:22
Un utilizator se uita in medie la 273 de produse pana cumpara un anumit produs.
16:26
Pretul pentru serviciul pe care il oferim este intre 1.000-3.000 de euro pe luna.
16:28
Clienti din Romania avem La Redoutte sau StarsShiners. Avem si clienti din Marea Britanie, India.
17:10
Laurent Crouet, director operational in cadrul PrestaShop Europe, isi sustine prezentarea
17:15
Tocmai am angajat o romanca deci o sa avem servicii cu un grad mai mare de localizare. Noi nu vindem licente, platforma noastra pentru e-commerce este gratuita.
17:18
PrestaShop are 310 caracteristici. Lucram cu 130.000 de magazine din peste 150 de tari, vorbitoare a peste 55 de limbi.
17:25
Platforma noastra este pregatita pentru mobile, iar avantajul de a fi mobile este ca astfel poti sa ajungi mai usor la consumator.
17:29
Sfaturi pentru un site de comert electronic: Iubeste ce faci, ce vinzi, iubeste-ti clientii.
17:32
Concentreaza-te pe magazin, pe clienti si informatii.
17:43
Este foarte important sa aveti fotografii foarte bune.
17:46
Incepe ultimul panel care se numeste Money Makers, o dezbatere pe nisele care produc la momentul de fata vanzari versus cele cu potential.
Speakerii sunt:
Andrei Stefan, e-Commerce Manager, Vodafone Romania
Dorin Boerescu - CEO, 2Parale
Mirela Bucovicean, fondatoare a Molecule-f.com
Laura Teposu – Director de dezvoltare, Libris.ro
Remus Visan – Deputy Managing Director, Paravion
Olaf Lausen – General Manager Business Development, clickshop.ro

17:49
Primul vorbitor este Dorin Boerescu, CEO al 2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, care va vorbi despre obiceiurile de cumparare ale romanilor in online.
17:51
Valoarea medie pe principalele categorii de la noi (fashion, IT&C si carti) a scazut in 2012. In schimb, valoarea a crescut pe segmentul de copii, o categorie care are foarte mult potential pe termen lung, si pe segmentul de cosmetice,
17:53
De Black Friday vanzarile au fost apropiate de cele dintr-o luna intreaga.
17:55
Foarte multe vanzari se fac si seara, intre orele 20.00 si 22.00, si recomandarea mea ar fi sa dati newslettere si seara.
17:57
Agregatoarele care au trimis newslettere si seara, newslettere cu cele mai bine vandute produse din timpul zilei, au inregistrat vanzari in crestere de peste 40%.
18:02
Afilierea poate genera intre 10 si 30% din vanzarile unui magazin.
18:03
Am lansat un pachet nou, de 99 de lei pe luna, prin care in cateva luni poti invata cum functioneaza afilierea. Pachetul include pana la 10.000 de clickuri, 300 de afiliati, 30 de bannere pentru promovare, precum si mesaje nelimitate si acces complet la rapoarte pe baza carora poate fi optimizata campania.
18:05

18:22
Remus Visan: Anul trecut ne-am concentrat foarte mult pe tehnologie.
Laura Teposu: Anul trecut am investit foarte mult in cartea straina si intr-un call center intern. In urmatoarele doua, trei luni vom lansa si carte digitala, deocamdata ne axam pe cartea romana. Cartea digitala inseamna acum in jur de 1% din piata de carte din Romania.
Olaf Lausen: Avem cateva mii de utilizatori si o mare parte dintre ei spun ca ar cumpara din nou.
Mirela Bucovicean: Molecule-F.com este un business de nisa. Profilul nostru este diferit si probabil raportat la ce se vinde acum in Romania este un business cu produse de lux.
Andrei Stefan: Anul trecut am refacut intreg site-ul Vodafone. Imediat dupa lansare satisfactia clientilor a crescut cu 30-40%. Legat de vanzari de la an la an cresterea este de peste 100%.

18:24
Dorin Boerescu: Romanii se uita in continuare foarte mult la pret, dar niciodata nu a fost acesta ultimul criteriu. Romanii de obicei uita la magazinul cu pretul cel mai mic, dar cumpara de la cel la care au cea mai multa incredere.
18:25
Dorin Boerescu: Romanii se uita in continuare foarte mult la pret, dar niciodata nu a fost acesta ultimul criteriu. Romanii de obicei uita la magazinul cu pretul cel mai mic, dar cumpara de la cel la care au cea mai multa incredere.
18:26
Olaf Lausen: In Romania, pretul este foarte important. Piata este atat de mica, de cateva sute de mii clienti, provocarea este sa ajungi la cei care nu cumpara inca.
18:30


Inregistreaza-te pe Wall-Street sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea InternetCorp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului LIVE-BLOGGING de la ecomTIM, cel mai mare eveniment regional de e-commerce.


Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

Articole recomandate



Mai multe articole din sectiunea New Media »