22 August 2020

Facebook intenționează stoparea publicității politice, după alegerile din SUA



Facebook analizează oprirea publicităţii politice după alegerile prezidenţiale americane din 3 noiembrie, pentru a preveni dezinformarea post-alegeri, a declarat o sursă care a discutat cu reprezentanţii companiei, transmite G4Media.

Facebook a discutat cu experţi despre posibile scenarii legate de alegeri, inclusiv despre posibilitatea ca preşedintele Donald Trump să utilizeze platforma de socializare pentru a contesta rezultatele alegerilor.

Publicaţia New York Times a relatat, citând surse, că directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, şi unii directori ai companiei discută zilnic despre cum pot fi reduse modalităţile prin care platforma poate fi folosită pentru a contesta rezultatul alegerilor, fiind discutată şi opţiunea opririi publicităţii politice după alegerile din 3 noiembrie.

Anul trecut, Twitter a interzis publicitatea politică, dar Facebook a afirmat că nu doreşte să îngrădească discursul politic.

Twitter a precizat pentru Reuters că intenţionează să prelungească politica referitoare la alegeri până la ziua inaugurării din ianuarie, iar politicile sale referitoare la dezinformare vor acoperi toate scenariile.

În ultimele luni, Twitter a plasat etichete de verificare a informaţiilor şi avertismente pe tweeturile preşedintelui Trump, spre deosebire de Facebook.

În luna iunie, Facebook a început să eticheteze toate postările şi reclamele legate de votare, inclusiv cele ale politicienilor, cu linkuri către informaţii oficiale.



Citeste si