14 Martie 2011

Valoarea de piata a Militari Shopping Center a scazut la 69 mil. euro



Valoarea de piata a parcului de retail Militari Shopping Center a scazut cu 13% anul trecut, de la 78,86 milioane euro la finele lui 2009 la 69 milioane euro in decembrie, iar veniturile nete din inchiriere au urcat cu 18%, de la 5,75 milioane euro la 6,8 milioane euro, dupa extinderea complexului.

In termeni comparabili, excluzand aportul spatiului comercial disponibil pentru inchiriere in urma extinderii, veniturile net din chirii incasate de Atrium la Militari Shopping Center au scazut anul trecut cu 2,6%, de la 3,77 milioane de euro la 3,67 milioane de euro, potrivit raportului financiar al dezvoltatorului imobiliar, informeaza Mediafax.

Rata de ocupare a parcului de retail a scazut usor anul trecut, de la o medie de 99,6% in 2009, la 98,1%.

Compania detine si doua terenuri la Arad si Constanta, unde urmeaza sa fie dezvoltate parcuri de retail. Valoarea de piata a acestor terenuri a scazut anul trecut cu 7,8%, de la 22,8 milioane de euro la sfarsitul anului 2009 pana la 21,54 milioane de euro in decembrie.

Atrium European Real Estate a achizitionat in 2004 prima faza a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiana Liebrecht&wooD. Pentru extindere, care a fost finalizata in martie 2009, compania a anuntat ca a alocat 67 de milioane de euro.

Actionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat in 2008 compania, la acea data Meinl Land, si a redenumit-o. Grupul opereaza in mai multe state din regiune, respectiv in Cehia, Ungaria, Lituania, Estonia, Polonia, Rusia, Slovacia, Turcia, Bulgaria, Georgia si Ucraina.



Citeste si