16 Iulie 2012
Cele mai performante malluri din Capitala. Baneasa ramane pe primul loc
Baneasa Shopping City a ramas si anul trecut cel mai mare centru comercial din Capitala, cu o cifra de afaceri de peste 33 de milioane de euro. Afla din slide-urile urmatoare ce afaceri si ce profituri, respectiv pierderi, au avut mallurile din Bucuresti.
Liberty Center: 4,17 mil. euro
Pierderile companiei au ajuns la 5,4 milioane de euro. [Citeste si Bancile vor sa execute Liberty Center pentru 60 mil. euro]
Liberty Center a fost inaugurat de catre dezvoltatorul Mivan in toamna anului 2008, dupa o investitie de 70 milioane de euro. Printre chiriasii mall-ului se numara: The Light Cinema, Altex, Sprider, Billa, Hervis, McDonald’s, TinaR, Leonardo si Deichmann.
Nota: Articolul nu include si parcurile de retail din Bucuresti. Ordinea mallurilor este descrescatoare, de la cel mai slab proiect la cel mai performant.
Grand Arena: 7,74 mil. euro
Grand Arena a fost inaugurat in 2009 dupa o investitie de 187 de milioane euro. La data deschiderii, Grand Arena era unul dintre cele mai goale malluri, insa intre timp, compania a reusit sa atraga mai multi retaileri, printre care Kiabi si Decathlon.
Plaza Romania: 12,43 mil. euro
Mallul din vestul Bucurestiului va intra in urmatoarele luni intr-un proces de renovare si extindere, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Ali Ergun Ergen, CEO al Anchor Romania. "Bucuresti Mall performeaza datorita unui public fidel, locatiei si mixului de branduri, insa Plaza Romania este intr-o situatie diferita fata de inceputuri, asta e evident", spunea managerul.
Potrivit celor mai recente date, gradul de neocupare al Plaza Romania este de 30%.
Sun Plaza: 14,17 mil. euro
Sun Plaza a fost deschis in luna februarie 2010, dupa o investitie de circa 200 milioane de euro. Recent, Mobexpert, unul dintre cei mai mari chiriasi ai mallului, a inchis magazinul. Pe de alta parte, lantul de restaurante Subway si Nikon au deschis recent unitati in Sun Plaza.
Bucuresti Mall: 16,41 mil. euro
Si Bucuresti Mall va intra in acest an intr-un proces de renovare si extindere, gradul sau de neocupare fiind de circa 15% in prezent. "Vom lansa un nou concept, denumit retailtainment, potrivit caruia aria de servicii este una mult mai extinsa", spunea recent Ali Ergun Ergen.
Unirea Shopping Center: 18,58 mil. euro
Unirea Shopping Center Bucuresti are o suprafata inchiriabila totala de 44.500 metri patrati, ocupata in proportie de 88%, in timp ce centrul comercial din Brasov are 16.900 metri patrati si este inchiriat 85%. Parcarea Unirea Bucuresti are o suprafata de 23.500 metri patrati.
In anul 2011, o parte din magazinul din Bucuresti a fost reamenajata, deschizandu-se magazinele H&M, Stradivarius si Pull &Bear, iar in cel din Brasov au fost amenajate, de asemenea, magazine H&M, Pull & Bear, Stradivarius si Bershka.
Sursa foto: Wikipedia
AFI Palace Cotroceni: 25,27 mil. euro
Centrul comercial din Bucuresti, cu o suprafata inchiriabila de 76.000 metri patrati, a fost deschis la sfarsitul anului 2009, in urma unei investitii de peste 300 de milioane de euro.
Baneasa Shopping City: 33,34 mil. euro
Suprafata construita la sol a centrului comercial Baneasa Shopping City este de 32.983 metri patrati, iar suprafata construita desfasurata totalizeaza 99.310 metri patrati.
Cele mai mari chirii lunare sunt platite de firmele din grupurile Inditex (Zara, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear, Stradivarius si Oysho), Marinopoulus (Starbucks, Gap, Marks&Spencer, Sephora, etc), Peek &Cloppenburg si Elmec (Nike, Converse, Collective, Folli Follie, Calvin Klein).