30 Noiembrie 2015

BMF Grup isi dubleaza businessul: ce noutati pregateste Constantin Tomescu pentru 2016



Afacerile BMF Grup se va apropia de 10 mil. euro anul acesta, potrivit estimarilor lui Constantin Tomescu, fondatorul companiei de facility management, care isi propune ca si in 2016 sa inregistreze minim un plus de 30-40% si sa dezvolte alte doua segmente de business.

Constantin Tomescu este unul din pionierii pietei de facility management din Romania, piata care a inceput sa se contureze la finalul anilor '90 pe masura ce au aparut primele cladiri moderne de birouri si retail. Tomescu a facut parte din echipa primului mall din Romania- Bucuresti Mall- unde s-a ocupat de facility management. “Dupa ce am incheiat colaborarea cu Anchor ( dezvoltatorul Bucuresti Mall-n.r.), m-am hotarat sa lucrez tot in domeniul de facility. Acum 4 ani am cumparat prima firma de mentenanta si de 3 ani am creat noua structura in care am dezvoltat departamente pentru diferite servicii din acest segment: mentenanta, curatenie, securitate si multe alte servicii conexe, direct conectate la nevoile clientilor", a spus fondatorul BMF Grup.

Compania activeaza cu preponderenta in retail, insa au si clienti din zona de birouri si industrial; pe unele proiecte furnizeaza solutii integrate, in timp ce pe altele lucreaza doar cu unele divizii. Printre clientii companiei se numara: NEPI, Immochan, Inditex, H&M, LPP, LC Waikiki sau P&C.

Despre provocarile businessului de facility management, Constantin Tomescu spune ca avand in vedere ca in acest domeniu nu exista un istoric de zeci de ani este dificil sa gasesti personal calificat. “Este o meserie noua si trebuie sa investesti in training pentru personal. Una din principalele activitati este cea de pregatire a personalului”, spune Tomescu.

Compania are in prezent peste 1000 de angajati, iar anul acesta se va incheia cu 65 de angajati in head office, compania marindu-si echipa pentru a putea sustine obiectivele de dezvoltare din 2016. “In domeniul centrelor comerciale suntem la maximul pe care piata il permite, ceilalti jucatori ori avand inhouse aceasta componenta, ori avand deja parteneri istorici. Urmatorul pas, urmatoarea noastra tinta este zona de birouri. Avem birouri in portofoliu, inca doar circa 10% din total venituri provine din acest segment. Am inceput recrutarile de personal pe head office pentru acest segment astfel incat sa dezvoltam activitatea din office si anul viitor sa luam o cota mai mare din aceasta piata”, a explicat managerul.

Nu este singura zona noua pe care compania planuieste sa se dezvolte, Tomescu marturisind ca are in plan si implementarea unei divizii pentru home, servicii de interventie pentru proprietarii de locuinte. Aceasta noua linie de business la care acum compania lucreaza ar putea fi lansata in prima jumatate a anului viitor si va fi detaliata in momentul lansarii oficiale, spune Tomescu.

Totusi, planurile de dezvoltare il face pe fondatorul BMF sa spuna ca probabil echipa va ajunge in 2016 la 1.300 de angajati.



Citeste si