31 Ianuarie 2019

5 sfaturi cum sa nu fim trasi pe sfoara la plata intretinerii de la bloc



Fiecare dintre noi a interactionat macar o data cu un administrator de bloc, cu cel putin o factura de intretinere si fara indoiala, nu o data s-a intrebat cum oare se ajunge la unele sume "exorbitante" cand vine vorba de plata intretinerii. Exista cinci sfaturi practice pe care orice proprietar sau chirias de apartament ar trebui sa le urmeze pentru a nu se simti tras pe sfoara in ceea ce priveste plata intretinerii.

Astfel, "pentru a avea un control clar asupra banilor aflati in visteria administratiilor de locatari, dar si pentru a evita redirectionarea acestora catre alte destinatii decat plata utilitatilor, trebuie sa urmarest mai multe aspecte importante legate de modul in care este gestionat bugetul administratiei de locatari", spune Ottavio Serbanescu, CEO, Cresida Management, companie care ofera servicii integrate proprietarilor de apartamente.

  • Sa nu ne temem sa cerem lamuriri cand nu este clar cum sunt calculate sumele pe care le avem de plata; iar daca raspunsurile pe care le primim nu sunt destul de clare, sa cerem din nou clarificari pana cand fiecare cifra din intretinere este explicata.
  • Sa cerem din cand in cand o copie a unei facturi de la marii furnizori (apa sau incalzire) pentru a verifica daca asociatia nu are datorii nejustificate de tipul facturilor mai vechi neachitate sau alte probleme administrative.
  • Sa ne asiguram ca avem acces la felul in care sunt administrate fondurile asociatiei de proprietari. Trebuie sa stim exact pe ce sunt cheltuiti banii. Sa urmarim sumele cheltuite din fondurile colectate (fond de reparatii, penalizari, etc.), aceste cheltuieli nu sunt incluse in lista de plata, dar administratorii trebuie sa afiseze lunar ce se incaseaza si ce se cheltuie din fondurile respective.
  • Sa verificam daca selectia furnizorilor de servicii ocazionale (instalatori, electricieni, firme care fac hidroizolatii) se face in mod transparent, in Comitetul Executiv. Putem verifica acest lucru citind procesele verbale ale sedintelor de Comitet in cadrul carora s-au facut selectiile respective.
  • Sa cerem din cand in cand o copie a extrasului de cont al asociatiei, pentru a verifica transparenta incasarilor si a platilor.

"Daca toate lucrurile sunt clare, atunci este exclus ca facturile de intretinere sa fie marite nejustificat", mai spune managerul Cresida Management. De asemenea, "un proprietar de apartament care solicita permanent administratorului si Comitetului Executiv documente cu situatia la zi a platilor este si cel care nu permite aparittia nici unei abateri deoarecea cei dintai se vor feri sa faca o miscare necugetata cu banii administratiei", conchide Ottavio Serbanescu.

Infiintata in 2017, compania Cresida Management ofera servicii integrate proprietarilor de apartamente, de la infiintarea asociatiei de proprietari, la administrare si consultanta de specialitate, drept alternativa la administratorul de bloc traditional si anume persoana fizica.



Citeste si