29 Octombrie 2008

Atisreal: Brandurile internationale prefera mall-urile, in defavoarea spatiilor stradale



Centrele comerciale reprezinta singura optiune a marcilor internationale renumite care intra pe piata locala, din cauza lipsei spatiilor stradale de calitate si a chiriilor solicitate excesiv de mari, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara Atisreal.

In prima jumatate a anului, piata spatiilor comerciale si-a continuat evolutia ascendenta, fiind sustinuta in principal de cresterea cererii interne, datorate cresterii veniturilor populatiei si increderii crescute a comerciantilor in piata locala. Dezvoltatorii au fost incurajati de continua expansiune a comerciantilor internationali si locali, tendinta reflectata de volumul crescut al stocului de spatii inregistrat in primele sase luni din 2008.

Nivelul in crestere al cheltuielilor de consum si obiceiurile de cumparare ale populatiei au determinat cresterea numarul de companii internationale dornice sa-si deschida spatii comerciale in proiecte de calitate situate in zone atractive.

Prima jumatate a anului 2008 a marcat intrarea pe piata romaneasca a unor noi nume internationale cum ar fi: Peek & Cloppenburg, Douglas, Manoush, Next, IKKS, Elle, Maria Rinaldi si operatori fast food (Burger King, Nord See) care au inchiriat spatii in cadrul Baneasa Shopping City. Brandul de accesorii Louis Vuitton a ales Grand Avenue Marriott.

„Proprietarii incearca sa profite de lipsa ofertei si au inceput modificarea unor spatii centrale pentru marcile de lux. Prezenta acestor marci va determina cresterea gradului de incredere in piata locala si va incuraja alte firme sa includa Romania in planurile lor de expansiune”, afirma reprezentantii Atisreal.

Proiectele de mici dimensiuni sunt in general reprezentate de magazinele de tip discount si sunt situate in zone dens populate, in apropierea proiectelor comerciale importante. Aceste proiecte concureaza in principal cu spatiile stradale, care au fost afectate negativ din punct de vedere al vanzarilor de expansiunea altor tipuri de spatii comerciale.

Maturizarea pietei spatiilor comerciale este dovedita nu numai de crestrea volumului de vanzari, dar si de incetarea activitatii unor comercianti. Dupa Anador Shopping Centre si al lantului Univers’all, competitia si neadaptarea la conditiile pietei au determinat falimentul Teknosa, o companie noua pe piata locala a aparatelor electrocasnice. Acest segment a fost afectat in mod special de noile reglementari ale BNR cu privire la conditiile de creditare, care au avut ca scop descurajarea achizitiei aparatelor electrocasnice prin intermediul creditelor, se mai arata in studiul Atisreal.

Comerciantii locali si internationali isi mentin strategia de extindere a activitatii, anticipand in continuare cresterea cheltuielilor de consum si modificarea obiceiurilor cumparatorilor, care incep sa prefere zonele comerciale concentrate.

“In urmatoarele 12 luni, piata locala a spatiilor comerciale va cunoaste o activitate intensa de dezvoltare, constructia de mall-uri fiind cel mai important factor ce va determina extinderea pietei. Sectorul magazinelor specializate are inca perspective de dezvoltare, cresterea accelerata a segmentului rezidential determinand o cerere crescuta pentru materiale de constructie, accesorii, mobilier si bunuri de uz casnic”, au mai explicat consultantii Atisreal.



Citeste si