1 Iunie 2010

Topul celor mai performante centre comerciale din Bucuresti



Proiectele Bucuresti Mall, detinut de turcii de la Anchor Grup, si Unirea Shopping Center, aflat in proprietatea familiei Adamescu, sunt intr-o lupta stransa pentru titlul de cel mai bun centru comercial in ceea ce priveste performanta in vanzari, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara Colliers International.
Sondajul realizat de Colliers a fost trimis in luna martie la peste 150 de retaileri din Romania cu lanturi comerciale extinse.

“Asa cum era de asteptat, exista o lupta stransa intre Bucuresti Mall si Centrul Comercial Unirea pentru titlul de cel mai bun centru comercial in ceea ce priveste performanta in vanzari. Indiferent de segmentul de retail, majoritatea comerciantilor pozitioneaza cele doua centre comerciale foarte aproape unul de altul”, se arata in studiul citat.

Pe locul al treilea se afla Baneasa Shopping City, controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, care a reusit sa se pozitioneze pentru captarea segmentului de populatie cu venituri superioare si de mijloc. “Acest lucru este demonstrat prin faptul ca retailerii care l-au vazut ca un centru de top sunt cei din categoria de moda high-end sau care comercializeaza bijuterii”, spun cei de la Colliers.

Locul al patrulea si al cincilea sunt impartite indeaproape de centrul comercial Plaza Romania, detinut tot de Anchor Grup, si nou-venitul AFI Palace Cotroceni, dezvoltat de israelienii de la AFI Europe.

Ce orase prefera retaileri in tara

In ceea ce priveste proiectele din tara, Constanta pare a fi orasul cu cele mai mari vanzari inregistrate in centrele comerciale (peste 40% din respondenti au indicat centre comerciale din Constanta pe primul loc), urmat de Timisoara si Cluj.

Iasiul a fost, de asemenea, mentionat in topul celor mai performante trei centre, dar numai de 15% din respondenti si niciodata pe prima pozitie, se mai arata in studiu.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor, tendinta dominanta ramane cea descendenta, 60% din retailerii din Bucuresti si 55% dintre cei din tara observand o scadere a vanzarilor in decembrie 2009 comparativ cu decembrie 2008.

“In general, scaderile vanzarilor au fost cuprinse intre 10% si 30%. Cat despre vanzarile pe metru patrat, cele mai performante magazine din Bucuresti au, in medie, vanzari cu cel putin 40% mai mari decat cele mai bune magazine situate in tara”, potrivit raportului Colliers.

Colliers International este un parteneriat global intre companii care furnizeza consultanta imobiliara, avand 294 de birouri in 61 de tari. In Europa Centrala si de Est, Colliers International furnizeaza servicii in Romania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Serbia si Muntenegru.



Citeste si