10 Septembrie 2010

Schimb de informatii la targul imobiliar: Clientii au bugete de 60.000 euro, dezvoltatorii au apartamente de 80.000 euro



Aproape jumatate din cei care doresc sa cumpere o locuinta incearca sa se incadreze intr-un buget de 60.000 euro, in timp ce ofertele dezvoltatorilor prezenti in aceasta perioada la targul imobiliar tIMOn se apropie de 80.000 euro.

“Principalul criteriu de selectie al cumparatorilor de locuinte este pretul, urmat de locatie”, afirma Ionut Catutoiu, manager general al agentiei imobiliare RealTime. Din cei 5.714 de potentiali cumparatori chestionati de RealTime, 94% au ca principal criteriu in alegerea unei locuinte pretul.

Mai mult, circa 48% din cei chestionati cauta un apartament cu pret sub 60.000 euro, in timp ce 37% au un buget de pana la 100.000 euro si doar 15% dintre respondenti dispun de bugete de peste 100.000 euro.

La targul imobiliar tIMOn, desfasurat in Piata Constitutiei intre 9 si 12 septembrie, sunt prezenti 70 de expozanti, dintre care 40 sunt dezvoltatori. Din cele 8.000 de locuinte noi promovate in cadrul targului, circa 80% au preturi mai mici de 80.000 euro, potrivit organizatorilor, care admit ca cele mai multe apartamente sunt amplasate in afara Bucurestiului.

“Nu avem date despre numarul locuintelor sub 60.000 euro, insa aproximativ 80% din cele 8.000 de locuinte noi promovate la tIMOn beneficiaza de TVA de 5%, avand preturi sub 80.0000 euro”, au declarat organizatorii targului.

Pe langa cele 8.000 de unitati noi, la targul imobiliar sunt promovate si 4.000 de apartamente vechi, precum si centrul comercial Cocor, care se va redeschide pe 23 septembrie.

In plus, mai multi dezvoltatori au lansat 10 proiecte imobiliare off-plan (n.r: la stadiul de macheta), totalizand circa 1.000 de locuinte, care vor fi construite cu fonduri proprii, fara finantare bancara, potrivit organizatorilor tIMOn.

In prezent, numarul total de apartamente noi nevandute in Bucuresti se ridica la 8.000 de unitati, dintre care 3.700 de locuinte au fost deja finalizate, arata un studiu recent al companiei de consultanta Colliers.



Citeste si