17 Octombrie 2016

Ministerul Educatiei pune in dezbatere modalitatea de acreditare a scolilor doctorale



Ministerul Educatiei a publicat proiectul metodologiei privind acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, document supus dezbateri publice, fiind un prim draft care ar putea suferi modificari in urma consultarilor.

Metodologia este structurata pe trei mari domenii, respectiv capacitate institutionala a scolilor de docgtorat care solicita acreditare, eficacitatea educationala si managementul calitatii, din care deriva criteriile si indicatorii de performanta, anunta Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice. Metodologia supusa dezbaterii publice poate fi consultata pe site-ul Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, scrie News.ro.

Consultarea publica se va derula timp de zece zile, in perioada 16-26 octombrie si are obiectivul de adoptare a celei mai bune variante pe baza propunerilor, observatiilor si sugestiilor primite in aceasta perioada, spun reprezentantii ministerului. Ministrul Educatiei, Mircea Dumitru a aprobat ordinul care stabileste cadrul pentru inmatricularea de noi studenti doctoranzi in anul universitar 2016-2017, documentul autorizand provizoriu scolile doctorale care functioneaza in cadrul unor institutii de invatamant superior.

Dispozitia a fost una temporara pana cand va fi adoptata metodologia de acreditare supusa dezbaterii. De la adoptarea Legii Educatiei Nationale (2011) si pana in prezent, scolile doctorale nu au fost evaluate extern pentru acreditare. Ministerul Educatiei a precizat ca, potrivit reglementarilor legislative in vigoare, fiecare scoala doctorala este evaluata individual, pentru fiecare domeniu in parte, iar evaluarea scolii doctorale se face pe baza performantei si a capacitatii institutionale a fiecarei institutii organizatoare de studii de doctorat (IOSUD) din care face parte scoala doctorala.

Evaluarea scolilor doctorale este realizata de Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS) sau de o alta agentie de asigurare a calitatii din tara sau strainatate, inscrisa in Registrul European pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior (EQAR). Procesul se desfasoara pe baza rapoartelor Consiliului National pentru Cercetare Stiintifica (CNCS) referitoare la calitatea cercetarii si a rapoartelor Consiliului National pentru Atestarea Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) referitoare la calitatea resurselor umane.

Sursa foto: Inara Prusakova / Shutterstock



Citeste si