Ministrul Educatiei, despre dezastrul testelor PISA: Nu trebuie neaparat sa ne ingrijoram
„Nu trebuie neaparat sa ne ingrijoram de aceasta evaluare a testelor PISA, e o evalare internationala. Accentul la aceste evaluari internationale nu cade neaparat pe ce stiu elevii, ci pe aplicarea cunostintelor in situatii concrete de viata”, a spus Anisie.
Ea a adaugat ca Ministerul Educatiei trebuie sa gaseasdca solutii astfel incat sa nu mai ne aflam in astfel de situatii.
Citeste materialul integral pe Digi24.ro.
Analfabetismul functional: 44%
Raportul OECD arata ca 59% dintre elevii din Romania au atins cel putin nivelul 2 la citire, pe langa o medie de 77% la nivelul OECD. Asta inseamna ca acesti elevi pot cel putin sa identifice principala dintr-un text de marime medie, pot gasi informatia pe baza unor criterii explicite, uneori complexe si pot reflecta asupra scopului si formei unui text, atunci cand sunt pusi sa faca asta.