23 Noiembrie 2021

Guvernul Ciucă ia în considerare construirea unui aeroport în zona Brăila-Galați



Eficientizarea companiei TAROM, continuarea procesului de modernizare a infrastructurii aeroportuare din România, dar şi elaborarea unui studiu de oportunitate privind dezvoltarea în cooperare cu autorităţile locale a unui aeroport în zona Brăila - Galaţi se află printre principalele obiective pentru perioada 2021-2024 aferente sectorului aerian cuprinse în Programul de guvernare al coaliţiei PNL-PSD-UDMR, pentru perioada 2021 - 2024, depus, marţi, la Parlament.

"Abordarea în sectorul aviaţiei va porni de la faptul că este unul dintre cele mai afectate de criza generată de răspândirea noului coronavirus, prin reducerea semnificativă, la nivel european, a traficului aerian comparativ cu perioada anterioară crizei sanitare", se menţionează în document.

Pe termen scurt şi mediu principalele obiective pentru perioada 2021 - 2024 aferente sectorului aerian vor viza: eficientizarea companiei TAROM, prin selectarea unui management performant şi implementarea planului de restructurare elaborat pentru perioada 2021 - 2025; continuarea procesului de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, Aeroportul Internaţional Timişoara - Traian Vuia, precum şi la Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca; digitalizarea şi introducerea noilor tehnologii în domeniul serviciilor aferente transportului aerian; dezvoltarea capacităţilor cargo prin construirea de terminale cargo în proximitatea aeroporturilor regionale (de ex. Timişoara, Cluj-Napoca, Oradea, Iaşi, Bacău, Craiova etc.); studiu de oportunitate privind dezvoltarea în cooperare cu autorităţile locale a unui aeroport în zona Brăila - Galaţi.

Potrivit documentului, în ceea ce priveşte infrastructura aeroportuară, principalele proiecte de investiţii vizează implementarea programului strategic de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti, inclusiv construcţia unui nou terminal şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa, dezvoltarea/modernizarea terminalelor de pe Aeroportul Internaţional Timişoara şi alte proiecte pentru creşterea gradului de siguranţă, modernizarea pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa pentru aducere la standarde europene, precum şi alte proiecte suport pentru creşterea siguranţei şi capacităţii aeroportuare, construcţie cale de rulare paralelă cu pista şi dotarea cu echipamente de scanare bagaje şi detectare explozibil la Aeroportul din Cluj-Napoca, precum şi continuarea procesului de dezvoltare şi modernizarea pistei de decolare-aterizare, terminal cargo, facilităţi conexe la Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca.



Citeste si