24 August 2023

Undă verde pentru a doua secțiune din Autostrada Unirii, Miercurea Nirajului - Leghin. 47 de tuneluri, 119 poduri și 117 viaducte.



Directorul General al CNAIR a anunțat aprobarea indicatorilor necesari înainte de lansarea licitației pentru construcția secțiunii II a Autostrăzii A8, mai cunoscută și ca Autostrada Unirii. Altfel spus, studiul de fezabilitate s-a finalizat, iar acum se poate trece la licitație și execuție.

Secțiunea dintre Miercurea Nirajului și Leghin va avea o lungime totală de 159,2 km și va traversa practic Carpații Orientali. Traseul său va include 5 noduri rutiere, la Sovata, Joseni, Ditrău, Tulgheș și Pipirig. De asemenea, vor fi nu mai puțin de 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podețe) și 47 de tuneluri, în lungime totală de 11,64 km.

Proiectul are o valoare totală de 31,56 miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea va fi în proporție de peste 50% de la buget, iar restul din fonduri europene.

Licitația nu se va lansa însă imediat – indicatorii trebuie aprobați de Guvern, prin HG, iar apoi să se elaboreze documentația pentru licitație. Specialiștii consultați de wall-street.ro susțin că, de la demararea licitației și până la finalizarea acestei secțiuni dificile din A8 ar putea trece 5 ani. Celelalte secțiuni din Autostrada Unirii, care sunt mai simple, ar trebui să fie gata în trei ani, într-un scenariu optimist. Tronsoanele de la Târgu Mureș- Miercurea Nirajului și Leghin-Târgu Neamț-Moțca/DN2 sunt finanțate prin PNRR, deci este esențial să fie gata până în 2026

În final autostrada ar trebui să ajungă de la Târgu Mureș până la Ungheni, unind practic Transilvania cu Moldova și cu Republica Moldova. Traseul său a fost însă criticat, deoarece evită Iașiul și nu are nici măcar o legătură spre Aeroportul Iași.



Citeste si