10 Noiembrie 2011

Sfat pentru antreprenori: Nu plecati la drum fara un plan de business. Chiar si gresit!



In conditiile in care economia a crescut in ultimii 20 ani fara prea mari eforturi, antreprenorii romani nu au fost nevoiti sa se gandeasca strategii de business. O greseala fundamentala, considera Eusediu Margasoiu, managing partner in cadrul companiei de consultanta The Network, ce subliniaza importanta elaborarii de scenarii, care, odata construite, ofera oamenilor de afaceri un avantaj competitiv intr-un ”ocean plin de rechini”.

Planificarea strategica reprezinta coloana vertebrala a fiecarei afaceri. Consider actuala criza o oportunitate pentru Romania. In aceasta perioada dificila exista aceste terapii de soc – criza, revolutii – care provoaca toate paradigmele existente. Construim scenarii pe care le pregatim si le punem la sertar si astfel reusim sa controlam lucrurile. Cand simti ca detii controlul castigi siguranta si ai un avantaj competitiv”, a spus Eusediu Margasoiu, in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.

Start-Up Wall-Street, emisiune difuzata la Radio Lynx si pe Wall-Street.ro in fiecare miercuri, de la 12 la 13, este un talk-show saptamanal care se adreseaza antreprenorilor si celor ce doresc sa inceapa un proiect pe cont propriu.

si-a inceput activitatea profesionala in cadrul Quadrant Amroq Beverages, ulterior in cadrul Pepsi Americas, in urma cu 18 ani, unde a ocupat diferite functii, inclusiv cea de director de marketing. In anul 2008 a decis sa infiinteze, alaturi de Cristina Gheorghe, ex-manager P&G, compania de consultanta de management si planificare strategica de business The Network.

Interes pentru planificarea strategica de business exista insa, spune Eusediu Margasoiu, vorbind despre programul iPlan, la care s-au inscris in prima luna de la lansare peste 1.000 de manageri. Conditia de participare este sa fii antreprenor sau manager si sa coordonezi o echipa din cel putin trei oameni. Primii 3.300 de manageri selectati vor beneficia gratuit de un program de planificare strategica.

“Criza ne ajuta sa realizam aceasta nevoie. Oamenii nu stiu ce nu stiu, nu sunt constienti de problema. De exemplu, e greu sa gasesti companii romanesti care sunt prezente in tarile vecine, exista insa foarte multe companii poloneze, cehe, unguresti in Romania. Sau sa luam exemplul insolventelor – in Romania sunt zeci de mii, in Polonia doar 800. Industria mica din Romania sufera extrem de mult. Neavand provocari pana in 2008-2009 era suficient sa fii la locul potrivit la momentul potrivit si erai pe val. Nu am fost provocati pentru a pune resurse si timp in a gandi ce se intampla”, crede Margasoiu.

Din totalul celor inscrisi in program, 60% provin din zone precum comertul, IT sau domeniul financiar si doar 2% din administratia publica si 1% din agricultura, doua segmente in care este nevoie de planificare strategic.

Cum comentati? Credeti ca planificarea strategica este esentiala in business? Pe voi cum v-a ajutat? Propuneti aici alti antreprenori pe care sa ii invitam in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.



Citeste si