19 Decembrie 2011
Sfaturi de leadership de la 5 antreprenori de top
Proiectul Mercedes-Benz "125 de ani de inovatie, 125 de reguli despre leadership" a reunit timp de o luna 5 antreprenori de top: violonistul Alexandru Tomescu, creatorul de moda Stephan Pelger, Calin Fusu, Camelia Sucu si Andrei Alecu. Ei au incercat sa ofere celor cinci ucenici sfaturi care sa ii ghideze pe drumul antreprenoriatului.
Indrazneste sa fii diferit! Cand nu inovezi, ramai unul dintre cei multi
Este important in business sa ai simturile ascutite si sa culegi mereu idei noi. "Business-ul clasic a lesinat odata cu criza, vechile principii sunt in coma. E nevoie de viziuni noi in managementul de azi".
Este la fel de important sa renunti la anumite idei, precum este sa aduci altele noi.
Surse foto: Freedigitalphotos.net
E vital sa ii inspiri pe oameni
"E important sa se simta vii in mecanismul pe care il construiesti".
Un business nu inseamna exclusiv profit net
Trebuie sa pretuiesti cuvantul dat celorlalti
"Odata ce apare un dubiu in ceea ce te priveste, e greu, spre imposibil, sa iti recastigi credibilitatea."
Trebuie sa fii mereu cu urechile ciulite
Un antreprenor trebuie sa fie antent la orice informatie, mai ales la cele despre planurile si strategiile concurentilor. "Trebuie sa fii la curent mereu cu tot ce face concurenta".
Daca vrei respect, ofera respect
"Mai demult a fi lider insemna forta fizica, dar azi a fi lider inseamna a rezona bine cu oamenii".
Ofera oportunitati angajatilor
"Stimularea angajatului. Fie ea doar prin vorbe, prime, laude sau un simplu zambet si un multumesc, ambitionarea angajatului, nu va intarzia sa dea roade. Faptul ca angajatul se simte apreciat la locul de munca il va face ca in viitor fie sa continue tot asa, fie sa se autodepaseasca, sa-si dea mai tare silinta".
Timp liber inseamna timp liber
Un antreprenor are nevoie sa se deconecteze de la munca, sa isi incarce bateriile, sa uite cel putin pentru week-end de stresul din timpul saptamanii.
"Chiar si angajatii vor aprecia daca luni dimineata liderul va aparea proaspat incarcat si cu siguranta o atitudine energica ii va mobiliza".
Un antreprenor bun trebuie sa fie peste tot
"Un antreprenor bun trebuie sa fie peste tot".
Implica si clientul in ceea ce faci
Implica clientul in ceea ce faci! Fa-l sa se simta ca oferta ta este de calitate, ca iti pasa de el!
Pune in valoare retelele de socializare online
Orice canal virtual de comunicare este un posibil vector de promovare a imaginii firmei. "Prezenta virtuala este la fel de importanta precum cea din realitatea tangibila".
Indiferent cat de bine faci un lucru, poti gasi o noua cale de a-l face mai bine
"Indiferent cat de bine faci un lucru, mereu poti gasi o nouă cale de a-l face si mai bine".