19 Decembrie 2011

Sfaturi de leadership de la 5 antreprenori de top



Proiectul Mercedes-Benz "125 de ani de inovatie, 125 de reguli despre leadership" a reunit timp de o luna 5 antreprenori de top: violonistul Alexandru Tomescu, creatorul de moda Stephan Pelger, Calin Fusu, Camelia Sucu si Andrei Alecu. Ei au incercat sa ofere celor cinci ucenici sfaturi care sa ii ghideze pe drumul antreprenoriatului.

Indrazneste sa fii diferit! Cand nu inovezi, ramai unul dintre cei multi

Printre cele mai importate sfaturi pentru orice antreprenor la inceput de drum este legat de inovatie si de cautarea ideilor noi. Trebuie sa indraznesti sa fii diferit.

Este important in business sa ai simturile ascutite si sa culegi mereu idei noi. "Business-ul clasic a lesinat odata cu criza, vechile principii sunt in coma. E nevoie de viziuni noi in managementul de azi".

Este la fel de important sa renunti la anumite idei, precum este sa aduci altele noi.

Surse foto: Freedigitalphotos.net


E vital sa ii inspiri pe oameni

Resursa umana trebuie sa fie pusa pe primul loc in business si pentru ca oamenii sa ofere ce e mai bun din ei este nevoie, ca antreprenor, sa ii inspiri, nu doar cu idei, ci cu un mod de viata si cu un mod de a vedea lucrurile.

"E important sa se simta vii in mecanismul pe care il construiesti".


Un business nu inseamna exclusiv profit net

Pentru majoritatea antreprenorilor, o afacere inseamna doar sa faci profit, dar fara entuziasm si responsabilitate sociala business-ul nu va produce si valoare adaugata care sa se reflecte asupra oamenilor pe care "ii ai in barca ta".



Trebuie sa pretuiesti cuvantul dat celorlalti

Cuvantul dat celorlalti, fie ca e vorba de clienti, furnizori sau angajati, este o calitate rara in peisajul de afaceri din Romania. Dar pentru o afacere de succes, care sa reziste in timp, "trebuie sa pretuiesti cuvantul dat celorlalti pentru ca nu exista o a doua sansa".

"Odata ce apare un dubiu in ceea ce te priveste, e greu, spre imposibil, sa iti recastigi credibilitatea."


Trebuie sa fii mereu cu urechile ciulite

"Informatia inseamna putere" este o vorba de care antreprenorii romani tin cont. Este important "sa fii mereu cu urechile ciulite"

Un antreprenor trebuie sa fie antent la orice informatie, mai ales la cele despre planurile si strategiile concurentilor. "Trebuie sa fii la curent mereu cu tot ce face concurenta".

Daca vrei respect, ofera respect

Un bun lider trebuie sa ofere respect, nu impune respect, ci il castiga.

"Mai demult a fi lider insemna forta fizica, dar azi a fi lider inseamna a rezona bine cu oamenii".

Ofera oportunitati angajatilor

Un anajat bine pregatit face cat trei neintruiti, de aceea un bun antreprenor stie sa ofere oportunitati pentru dezvoltarea resursei umane: training-uri, cursuri de perfectionare, ceea ce va creste in final productivitatea.

"Stimularea angajatului. Fie ea doar prin vorbe, prime, laude sau un simplu zambet si un multumesc, ambitionarea angajatului, nu va intarzia sa dea roade. Faptul ca angajatul se simte apreciat la locul de munca il va face ca in viitor fie sa continue tot asa, fie sa se autodepaseasca, sa-si dea mai tare silinta".

Timp liber inseamna timp liber

Desi munca este importanta si rezultatele vor fi pe masura efortului depus, timpul liber este la fel de important.

Un antreprenor are nevoie sa se deconecteze de la munca, sa isi incarce bateriile, sa uite cel putin pentru week-end de stresul din timpul saptamanii.

"Chiar si angajatii vor aprecia daca luni dimineata liderul va aparea proaspat incarcat si cu siguranta o atitudine energica ii va mobiliza".



Un antreprenor bun trebuie sa fie peste tot

Un antreprenor priceput trebuie sa invete ca mobilitatea este importanta, mai ales daca operatiunile se desfasoara in multe locuri.

"Un antreprenor bun trebuie sa fie peste tot".

Implica si clientul in ceea ce faci

Oamenii sunt mai importanti decat banii si, de aceea, intr-o afacere trebuie sa ii aduci mai aproape de tine.

Implica clientul in ceea ce faci! Fa-l sa se simta ca oferta ta este de calitate, ca iti pasa de el!




Pune in valoare retelele de socializare online

Majoritatea antreprenorilor care au participat la proiectul Mercedes-Benz au punctat importanta retelelor de socializare in dezvoltarea business-ului .

Orice canal virtual de comunicare este un posibil vector de promovare a imaginii firmei. "Prezenta virtuala este la fel de importanta precum cea din realitatea tangibila".



Indiferent cat de bine faci un lucru, poti gasi o noua cale de a-l face mai bine

Perfectionismul este o calitate a marilor antreprenori, care nu inceteaza sa caute ceva mai bun, "o alta expresie a excelentei".

"Indiferent cat de bine faci un lucru, mereu poti gasi o nouă cale de a-l face si mai bine".




Citeste si