12 Septembrie 2018

Bani de la stat pentru internationalizarea afacerilor: cand incep inscrierile si ce sume puteti obtine



Programul de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat a fost lansat luni, 10 septembrie 2018, de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, prin publicarea anuntului de deschidere destinat primei sesiuni.

Programul urmareste stimularea mediului de afaceri prin crearea unor noi instrumente de promovare individuala a operatorilor romani care sa faciliteze accesul acestora pe pietele externe si dezvoltarea de parteneriate in vederea internationalizarii, conform unui comunicat de presa emis de catre minister.

Prin Program, se finanteaza participari ale operatorilor economici romani la targuri si expozitii cu caracter international, organizate in afara tarii, cu stand de prezentare a produselor/serviciilor, precum si participarea la misiuni economice.

Finantare pentru internationalizarea afacerilor: cand incep inscrierile si cati bani pot obtine antreprenorii

Finantarea se acorda operatorilor economici in sume fixe, de tip sprijin forfetar, astfel: 25.000 lei pentru participarea la targuri si expozitii internationale si 10.000 lei pentru participarea la misiuni economice internationale. Inscrierile sunt deschise incepand cu 17 septembrie, ora 10:00, data limita pentru depunerea cererilor fiind 24 septembrie, ora 10:00.

Bugetul alocat prezentei sesiuni de depuneri a cererilor de inscriere este de 7,8 milioane de lei. Bugetul total estimat pentru perioada 2017-2020 al schemei de minimis este de 71 de milioane de lei, iar numarul estimat de firme beneficiare este de 5.000. Finantarea este asigurata din fonduri de la bugetul de stat.

Sectoarele economice sprijinite in cadrul prezentei Scheme sunt:
• tehnologia informatiei;
• sectorul alimentar;
• fabricarea mobilei;
• industria textila;
• cercetare, inovare stiintifica si medicala.

Potrivit Grilei de evaluare a cererilor, vor obtine punctaj suplimentar firmele care au ales ca piete-tinta zone non-UE, cu prioritate Africa sau Asia, care detin brand propriu si au un site intr-o limba de circulatie internationala.

”Ii incurajez pe antreprenori sa aplice si sa se lanseze pe pietele internationale. Birocratia va fi la un nivel minim posibil, interactiunea va fi cu precadere in spatiul virtual. Va fi un program simplu, transparent si usor de decontat”, a declarat Stefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

Mai multe detalii despre acest program gasiti AICI.



Citeste si