17 Mai 2010

Afacerile de nisa au cel mai mare potential de dezvoltare



In prezent nu mai este loc pentru dezvoltarea de afaceri mari, iar afacerile de nisa au cel mai mare potential de dezvoltare, potrivit echipei de specialisti Start&Grow.
Flaviu Radulescu, General Manager la Hostway Romania, ii incurajeaza pe antreprenori sa dezvolte afaceri in mediul online, datorita potentialului pe care il are segmentul in acest moment.

In cadrul conferintei, Anda Racsa, Manager General la ABC Training Consulting, a vorbit despre avantajul unei afaceri de mici dimensiuni, unde lucrurile se misca mai repede decat in cazul unei corporatii.

In opinia lui Mihai Stanescu, Executive Coach la RoCoach, pentru a putea avea o afecere flexibilia in care lucrurile sa functioneze usor, antreprenorii trebuie sa invete sa delege din atributii, sa profite de reteaua de relatii si de idei la care au acces si sa apeleze la expertiza.

In ceea ce priveste strategia de resurse umane, George Butunoiu, specialist in consultanta pe acest segment si Managing Partner la compania cu acelasi nume, le-a amintit antreprenorilor ca in ciuda a ceea ce se spune, nu intotdeauna oamenii au rolul principal intr-o companie. Asta pentru ca, in functie de marimea firmei si de domeniul de activitate, construirea unui sistem de lucru poate fi mai importanta decat persoanele din echipa.

Pe partea de comunicare dintr-o afacere, Gabriela Lungu, Managing Partner la The Practice, considera ca rolul strategiei de comunicare este sa scoata in evidenta aspectele pozitive legate de companie si nu sa le ascunda pe cele negative, care vor iesi oricum la suprafata. Tocmai de aceea PR-ul trebuie sa prezinte lucrurile adevarate si nu doar sa spuna ceva frumos.

De asemenea, Radu Georgescu, presedinte Gecad, a spus ca start-up-urile ar trebui sa invete cum sa puna pretul corect pentru propriile produse si cum sa aleaga locurile unde le pot vinde.

O lectie importanta pentru un antreprenor este reprezentata de propriile esecuri, lucru mentionat atat de Radu Tudorache, cat si de Marius Dan, unul dintre antreprenorii selectati in programul Start&Grow, ambii exemplificand prin faptul ca nu toate afacerile incepute au fost de succes.

La fel de mult conteaza insa si pasiunea pentru domeniul in care activezi, aceasta stand la baza tuturor celor patru afaceri selectate in Start&Grow.

Pentru cei care inca se mai gandesc daca sa isi lanseze propria afacere sau nu, Mirela Serban, Managing Partner la R&M Audit, a exemplificat ca aceasta poate avea la baza un risc, insa este o decizie cu rezultate pe masura muncii. Mirela Serban a intrat in antreprenoriat in urma cu zece ani si detine in prezent o companie cu aproximativ 300 de clienti.

Chiar daca antreprenoriatul poate parea dificil, Radu Tudorache, proprietar M Group, a subliniat ca incurajeaza aceste initiative deoarece lipsa antreprenoriatului este unul dintre motivele care au influentat negativ economia romaneasca.

De altfel, lansarea unei afaceri este o masura pentru valoarea unei persoane. Tocmai de aceea, angajatilor care se considera buni, dar cred ca nu sunt apreciati de angajatori la nivelul la care si-ar dori, George Butunoiu le recomanada sa isi inceapa propria afacere, evolutia ca antreprenor fiind cea mai buna dovada a valorii lor profesionale.



Citeste si